{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.258 visninger | Oprettet:

FOX bagdæmper ??? {{forumTopicSubject}}

har lige et spørgsmål
jeg tror Min FOX RP2 dæmper mangler et service, for er det normalt at jeg skal fylde extra luft på ca 1-2 gange i måneden ???

jeg hved heller ikke hvor gammel min er !!

vil have fat i sådan et sæt her

(link fjernet)

hvis det er det ikke er normalt!!! håber nogen kan forklare om 1-2 gange er meget i måneden at fylde på

hilsen kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FOX bagdæmper ???
  • #1   10. jun 2011 Den skal slet ikke miste luft, så enkelt er det.. Så den er helt sikkert utæt og mangler et service tjek, send den ind til din lokale cykelforhandler, så sender han den nok vide til biketoyz der servicerer fox i dk..

  • #2   10. jun 2011 Jeg har også en RP2, men jeg har ikke lagt mærke til at den taber luft. Jjeg kontrollerer ikke så tit, men det burde vel kunne mærkes hvis den synker sammen.
    Jeg bestilte samme kit hos bike-discount så jeg har det til det er på tide at skifte det.



  • #3   10. jun 2011 Der er ikke nogen grund til at sende den nogen steder. Lav det service på den selv, det er på ingen måde raket videnskab.
    En bag dæmper skal ikke tabe luft. Køb du bare det sæt og find fox's videoer på YouTube, så går det som en leg smiley


  • #4   10. jun 2011 Derude:
    Det var mere hvis det kunne gøres på garantien smiley - Men så lige at han ikke ved hvor gammel den er så chancerne for dette er nok lille..


  • #5   10. jun 2011 helt i orden venner; jeg køber et sæt og jeg skifter det selv,
    jeg laver alt selv på min cykel og jeg har set video`en på youtube, det ser meget nemt ud og burde ikke tage for lang tid at lave ,

    skal bare lige have fundet det billigste sted at handle sættet på nettet

    hilsen kim


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #6   10. jun 2011 Dansk side...

    (link fjernet)


  • #7   11. jun 2011 så er der bestilt et sæt !! nu taber den ca 1 bar på et døgn, så de pakninger og O-ringe er nok ikke for gode mere !!!
    var lige ude og køre 28km med 400 højdemeter i Åbenrå skov i dag, og det gik, dæmperen holdt fint, men på turen på mandag skal der sikkert luft i igen smiley



  • #8   11. jun 2011 Jeg vil gerne fortælle lidt om forskellen på et airsleeve service, som man fint kan udføre selv, og det service, der bliver udført hos et FOX Racing Shox Service Center.

    Her bliver hele dæmperen adskildt og renset. Alle pakninger, olie og nitrogen bliver udskiftet og samtlige dele kontrolleres for eventuelle defekter. Det hele udføres af specialuddannede mekanikere. Efter endt samling testes dæmperens funkltion i en teststand inden den sendes retur.

    Som på biler, er der serviceintervaller. Det er en god idé at overholde disse, så man hele tiden er sikret en optimal affjedring og lang levetid af sin dæmper.

    Man kan finde serviceintervallerne her:

    http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/service_intervals.htm


  • #9   11. jun 2011 hvor skal du så lige sende din dæmper hen når du bor i Danmark ??

    jeg kan ikke lige undvære den i 2-3 ugen for at få lavet service på den

    lyder også lidt vildt at man skal skifte alle pakninger og O-ringe
    efter 30 timers kørsel !!!

    så kan man jo skifte pakninger og O-ringe 10 gange om året




  • #10   11. jun 2011 De pakninger, der skal skiftes efter 30 timer, er dem, du selv skifter. Altså 30timers service = airsleeve service.

    For at få lavet 100timers / årligt service indleverer du bare dæmperen hos din lokale cykelhandler, som så sender den ind til os. Hvis man er lidt på forkant kan man med fordel få cykelhanlderen til at ringe lidt i forvejen og booke en værkstedstid. Så bliver dæmperen lavet og returneret samme dag, som vi modtager den. På den måde er du kun uden dæmper i 2 dage (hvis ellers postbudet ikke piller alt for meget næse smiley ).


  • #11   11. jun 2011 hvad koster det at få lavet sådan en 100 timers service hos jer ca ???

  • #12   11. jun 2011 Prisen kan du få hos din lokale cykelhandler smiley

  • #13   13. jun 2011 Den er ikke væk i 2-3 uger.. Jeg har lige fået min hjem fra service hvor den blev sendt om mandagen og jeg havde den igen lørdag formiddag.. Eftersom den skal sendes med posten af en cykelforhandler og tilbage igen, synes jeg sgu det er en okay behandlingstid.. Og så er det altså tiden værd når man får en dæmper der virker 100% igen smiley

    Priserne afhænger af hvad der skal laves på den, mit røg på garantien så jeg kender ingen priser..


  • #14   13. jun 2011 okay takker for info


  • #15   13. jun 2011 Prisen på et service er normalt mellem de 500 - 1000,-

    Fusion Sport - Fusion Freeride i Århus er service center...


  • #16   13. jun 2011 super takker Lars w


Kommentér på:
FOX bagdæmper ???

Annonce