{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.268 visninger | Oprettet:

Martin C
Martin C
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10

Knirkende cykel {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en knirkende cykel, hvilket er lidt irriterende;

- Den knirker kun, når kæden er på den store klinge foran, men det er lige meget, hvor den er henne på kassetten - den knirker altså i alle de 'store' gear.

- Den knirker hver gang, venstre pedal er på vej frem - altså er ovre toppunktet.

- Jeg har lige brugt en del tid på at undersøge sagen, og det er næsten med sikkerhed ikke front derailleuren, der skraber på.

Hvad kan det så være? Kan det være bottom bracket (jeg er ikke sikker på, hvad det hedder på dansk)?

På forhånd tak!
Martin C.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knirkende cykel
  • #3   21. jun 2011 Giv pedalerne noget silicone-olie eller beskyttelsesvoks og så giv klingeboltene fedt og spænd det hårdt smiley

• #5   21. jun 2011 Har lige haft samme problem på min MTB, tog kranken ud, rengjorde, og smurte med fedt, pedalerne fik oz fedt, inden de blev monteret igen, samt klingeboltene fik fedt., nu siger den intet smiley

mvh
    johny

• #6   22. jun 2011 Har også prøvet det på en DH cykel det er til at blive vanvittig af. Men det eneste der hjalp hos mig var at smøre BB gevind ind i kobberfedt da alu mod alu kan knirke en del.

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    okt 2008

#7   23. jun 2011 Jeg har netop skiftet klingeboltene, så det kan næsten ikke være det.

Men det, der undrer mig, er, at den kun knirker/knager, når jeg kører på den store klinge - og jeg behøver ikke engang træde hårdt. Selv når jeg har hængt cyklen op og pedallerer den højre pedal med hænderne, fremkommer lyden.

Hvad er en DH-cykel og et BB-gevind?

• #8   25. jun 2011 DH (Downhill cykel) eller full suspension om du vil. Men på min egen cykel var det sådan at BB buttom bracket (krankboksen) er den udvendige type som knagede sindsygt overdrevet meget når man trådte igennem og havde ikke en chance for at høre hvor det kom fra andet end ved kranksættet. Men er ret sikker på det var et klogt hoved herinde der kom med det gode foreslag (Kobberfedt) til at fjerne den knirke støj der kan forekomme når alu mod alu vrider sig især på gevindet til BB.

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    okt 2008

#9   7. jul 2011 Jeg fandt ud af, at det var kæden, der skrabede mod forskifteren, når kæden sad på den store klinge. Jeg ved ikke, hvordan jeg har kunnet undgå at opdage det. Men nu er det rettet!

• #10   7. jul 2011 smiley ja det skramler en del smiley

Kommentér på:
Knirkende cykel

Annonce