{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
199 visninger | Oprettet:

Gert L
Gert L
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8

Prægning ad stelnummer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en importeret Aluminium Racer, jeg skal have præget et stelnummer ind i rammmen, som jeg har fået udleveret på den lokale politistation, alt det har jeg styr på. smiley
Havde egentligt tænkt mig at låne eller købe mig nogle prægebogstaver til formålet, det er ligeså billigt at købe
bogstaverne som at få cykelhandleren til at lave nummeret til mig.
og så har jeg bogstaverne til næste gang, jeg finder på at lave en cykel selv,
Jeg er dog lidt usikker på, hvordan aluminium opfører sig, når man
hamrer på det med en prægebogstav … bør jeg lige tøve den kende her ? … nogen herinde der har prøvet selv at hamre nummer i aluminiums-rammen ? og hvordan gik det ?

Kommentarer på:  Prægning ad stelnummer
  • #1   1. feb Spørg evt. forsikringsselskabet om en label med stelnummer, dækket med et par lag af klarlak, er fint for dem. Så undgår du at skulle slå stelnummer i en ny alu-ramme. Min erfaring er, at det i hvert fald kan ses ret tydeligt på lakeringen omkring bogstaverne efterfølgende..

• #2   1. feb Som kleinssmed tænker jeg ikke selve rammen tager skade vis du vel og mærket banker det i ved krankhuset da det som reglen er tykkere i godset. dog vil jeg som Simon skriver være helt sikker på lakken vil flække vis den er malet man plejer normalt at gøre så noget inden den bliver malet.
    på min trek som også er i alu kan man tydeligt se det er gjort inden den er malet.

Vis du har mulighed for det så bank et nummer i et stykke alu inden du gør det på rammen da du så nemmere har føling med hvor der skal slåes da du kan komme til at præge området rundt om det kan dog afhjælpes med du har noget på bagsiden Af pladen/røret der bankes i som modhold gerne i noget stål eller generelt stærkt materiale.
    Håber du kan bruge det til noget.

Mvh.
    -Urskov

Kommentér på:
Prægning ad stelnummer

x