{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.772 visninger | Oprettet:

Shimano Inter M {{forumTopicSubject}}

For halvandet år siden købte jeg en ny citybike, da den anden var ved at være udtjent.
Jeg har dog en enorm frustration over at bremsen larmer frygteligt. Der er ikke noget "lydløs" fornøjelse i at cykle, når det lyder som om man konstant kører på brosten.
Allerede på den gamle -Shimano Nexave, raslede det lidt, især fra forbremsen, men kun på virkelig dårlig vej, eller over ujævnheder
Med den ny her, har jeg fået af vide 2 gange, hvor jeg har sendt den til service, at det er normalt.
Men jeg har fulgtes med kollegaer på cykel, der har samme type bremse, som der nærmest ikke kommer en lyd fra
Igår fik jeg den så tilbage fra service igen og beskeden om at det er normalt, men at de har forsøgt fejlen afhjulpet med at sætte køleskiven fast på egerne med strips. Det hjælper overhovedet ikke. Det eneste tidspunkt det ikke rasler fra bremsen, er når man bremser

Er Shimano inter M en bremse der aldrig burde være sat i produktion, eller er der noget jeg kan gøre? Ja altså lige udover at køre og holde bremsen let inde, men det burde jo ikke være nødvendigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano Inter M
  • #1   30. mar 2020 Hvad er det for en cykel og er det cykelhandler eller supermarkedskæde?

    Har på et tidspunkt haft rullebremse på baghjulet og husker ikke problemet.
    Umiddelbart vil jeg tro der en en bolt under gaflen som skal strammes.

    Jeg mener at rullebremser normalt skal gå i nogle tænder på navet, prøv at tage hjulet af og se efter.
    Det skulle være ret let, man kan normalt tage bremsekablet af uden at skrue og så er det bare at løsne de 2x15mm møtrikker.


  • #2   30. mar 2020 Det er en centurion, købt hos en forhandler.
    De kan umiddelbart ikke finde ud af at lave den. Var det lige til at fixe, så tvivler jeg på de ikke har kunne løse det smiley


  • Mikael W
    Mikael W Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #3   30. mar 2020 Stram bremsekablet op indtil hjulet ikke drejer frit mere.
    Det er et kendt problem , at de bremser rasler mere eller mindre.


  • #4   31. mar 2020 Men så vil jeg jo cykle med modstand, og om nødvendigt slide bremsen hurtigt? JEg håber da en cykelmekaniker kan stramme en bremse som den skal være.

    Jeg har optaget en video hvor jeg kører på en jævnt underlag. Men man skulle tro det var brosten jeg kørte på

    https://www.youtube.com/watch?v=8CuSA0Og6lk


  • Mikael W
    Mikael W Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #5   31. mar 2020 Du skal netop kun stramme indtil hjulet ikke drejer frit. Og ja, mekanikeren burde vide.
    Rasleriet på videoen kender jeg alt for godt, men det burde hjælpe (lidt) at stramme kablet.


  • #6   31. mar 2020 Min gamle cykel gjorde det slet ikke så meget. Bortset fra resten er slidt på den, så var det en fornøjelse at køre på en cykel der næsten ikke larmer.
    Jeg må smide den ned til dem og sige de må efterspænde.
    Men det er bare sjovt det kun er foran den larmer. Det forstår jeg ikke når der sidder en identisk bremse bagpå.


  • #7   1. sep 2022 Jeg kender problemet fra flere cykler med shimano rullebremser jeg har haft og det er satme jammerligt at de kan lave sådan noget lort -jeg har pt en cykel med shimano nexave og den rasler som en brudebil. Det er utroligt de kan være sig selv bekendte at lave sådan noget lort.

Kommentér på:
Shimano Inter M

Annonce