{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Dæk til bycyklen {{forumTopicSubject}}

Jeg har i mange år været super glad for Schwalbe Marathon Plus. Hele familien kører på forskellige størrelser af Schwalbe Marathon Plus og vi punkterer bogstaveligt talt aldrig, selvom vi efterhånden har kørt mange tusinde kilometer.

MEN, de er da en smule tunge at køre med (selvom det på papiret ikke ser så galt ud i test: https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-plus-2015).

Jeg skal til at renovere en hverdagscykel til bykørsel og skal bruge nogle nye dæk, så jeg er nysgerrig på, hvad I foretrækker? Jeg skal bruge nogle 28" dæk og gerne med lidt profil (35C-40C), så komforten er god. Lige nu hælder jeg til Schwalbe Marathon GreenGuard, som er en smule lettere i vægt og har lavere rullemodstand end Plus.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk til bycyklen
  • #2   24. apr 2020 De ser fede ud og med en helt anden vægt end Schwalbes dæk. Mønstret er meget meget fint, men er det nok til efterårets våde blade på vejen og lidt sne om vinteren?

  • #4   24. apr 2020 Der skal selvfølgelig køres mere forsigtigt i glat føre, men jeg er ude efter et dæk til brug året rundt. Mine Marathon Plus har kunnet fungere som helårsdæk med lidt fornuftig kørsel om vinteren.

  • #6   24. apr 2020 Ja, jeg kan læse, at det er et decideret vinterdæk til racercykel. Jeg skulle ikke nyde noget af en racercykel med et smalt dæk uden nævneværdigt mønster om vinteren smiley

  • #8   24. apr 2020 De ser ud til at have en god kombination af lav rullemodstand og vejgreb. Punkteringsbeskyttelse vægter jeg meget højt

  • #9   28. apr 2020 Efter at Panaracer Tourguard (dem med to zig-zag spor i "vejkontaktstriben") tilsyneladende udgik (?) endte jeg også i Schwalbe Marathon Plus. Klart tungere - men også noget mere punteringshæmmende.
    Ifht. Schwalbes GreenGuard og Durano dæk, så vær lige opmærksom på maksimum dæktryk. I hvert fald dem jeg havde fat i, havde ret lave anbefalede tryk (jeg vil helst køre med ~100psi, og husker de andre som ~80psi for en 25-28'er (?))
    Har ikke haft meget fidus til Continental på cykelsiden efter at et næsten nyt "Sport Contact" med korrekt tryk eksploderede. Men det kan ha' været en produktionsfejl - hvilket de dog blankt afviste (hvilket naturligvis fik mig til at konkludere, at de nok generelt lavde lorte-dæk! ;-)...

    Ifht. mønster generelt, er det i non-sne/is scenariet vel reelt kun for at undgå akvaplaning? Og på en cykel skal man vist over 100km/t, før det bliver et problem... Fedtede blade etc. er uhyggelige uanset mønster! smiley
    Men i sne skal der naturligvis noget areal og mønster til, for at man ikke bare fedter rundt. Købte et enkelt sæt Schwalbe Winter pigdæk til "den hårde vinter" efter at være røget i asfalten/isen et par gange. Når der er sne og især is, er det et kæmpe plus! Men det er jo et stykke tid siden, vi har haft håd vinter. Og pigdæk er dårlige og larmende at køre på, når der ikke er sne/is.


  • #10   29. apr 2020 Jeg er endt med at prøve Panaracer Tourguard Plus af, da jeg faldt over et sæt brugte, der havde kørt et par kilometer til en foræringspris.
    I øvrigt fandt jeg ud af, at det var 26 tommer hjul, der sad på cyklen. Det har jeg ikke prøvet på en herrecykel før.


  • #11   8. jun 2020 Panaracer Tourguard Plus ligner da også meget Marathon Plus! Dog kan de ikke pumpes så hårdt - men tilgengæld synes i hvert fald de danske priser noget bedre! smiley

  • #12   9. jun 2020 Jeg kan ikke sige det helt store omkring punkteringsbeskyttelse endnu, men på alle andre punkter er jeg godt tilfreds. De er komfortable at køre på, og rullemodstanden er udmærket smiley

Kommentér på:
Dæk til bycyklen

Annonce