{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Kim L
Kim L
Tilmeldt:
28. jul 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Bremser på nye hjul. {{forumTopicSubject}}

Newbie spørgsmål:

Har købt mig en ny Felt Six Elite, og havde en sikkert naiv drøm om at kunne ha' to sæt hjul stående til den....et med slicks og et med en grovere udgave til skoven.

Blandt andet derfor lirede jeg den og købte et par Crank Brothers hjul, en ny casette og nye rotorer.

De oprindelige Mavic hjul er med den der centerlock, mens Crank Brothers hjulene er med den gamle 6-bolt løsning.

Anyway nu viser det sig selvfølgelig at der er en relativ stor forskel i hvordan rotoren/skiverne sidder....vil gætte på at den på de nye sidder op imod 1/2 mm længere imod hjulet end på de oprindelige, hvilket betyder at de slæber voldsomt på klodserne naturligvis.

Hvad gør man så nu???

Skal jeg opgive drømmen om de "her" to hjulsæt?
Kan jeg justere bremserne så de virker på begge.....i så fald hvordan. (Shimano SLX BL-M665 bremser) (Har ikke prøvet at lege med de bremser før.)
Eller skal der en eller anden skive/mellemstykke/adapter til for at det hele skal funge?

Modtager meget gerne hurtige seriøse bud.

Som sagt newbie ud i præcis det her emne. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremser på nye hjul.
  • #1   29. jul 2011 hvis du løsner de to umbraco bolte så kan du flytte kaliberen fra side til side og på den måde justere dem ind.

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   29. jul 2011 Så ikke noget med at hive olie ind og ud.....noget jeg og mine ti-tomler skal være opmærksom på ikke at gøre? smiley

  • #3   29. jul 2011 Som John siger, så skal du justere bremsen og evt også gearene hver gang smiley ellers kan du bare give mig dine cb hjul smiley

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   29. jul 2011 Nå ja, præcis den løsning havde jeg lige overset.....de er altså ret fede iøvrigt! smiley

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   30. jul 2011 Ahh....det gik som smurt jo, ingen ben i det. Havde forestillet mig det værste, men det var nemt.....Men sælger nu det andet hjulsæt....de der CB'er kommer vist aldrig af igen. smiley

Kommentér på:
Bremser på nye hjul.

Annonce