{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.661 visninger | Oprettet:

Thomas J
Thomas J
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 23

Rock Shox SID Team - Defekt. {{forumTopicSubject}}

Er den heldige ejere af en rock shox sid team forgaffel, som jeg har fået byttet/rep, pga. den begynder at knirke ved bremsning og stående tråd. Det viser sig at det er der hvor kronrøret er presset ned i gaffelbrillen.
Nu er den begyndt igen, og det er 5. gang jeg så skal have den byttet ud.
Vil bare høre om der er andre der har været ude for den slags problemer med rock shox SID gaflen??
Og om de evt. har en løsning på problemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af 2 elstik + fjerne gammelt telefonstik + blændes af så der kan males over 1.200 kr.
  • Hjælp til toilet 1.150 kr.
  • Mast påsætning Lundeborg 1.000 kr.
  • Fliserens 2.300 kr.
  • Fugning af vinduer 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rock Shox SID Team - Defekt.
  • #1   29. jul 2011 Fox...

Kunne ikke lade vær, for SID gaflen er jo ikke just discount.

Er det en cykel der er købt færdig eller er den samlet af dig eller cykelhandleren?

Hvordan er din kørestil?

Er headsettet blevet skiftet eller er det det samme?

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2007

#3   30. jul 2011 Claus H -> Jeg har selv samlet den, og den bliver kørt som den bør /hårdt smiley
    Headsettet fejler intet, det er gaflen den er gal med; som det plejer smiley

Jan C -> Så tror du forkert. Har selv også lavet mange sid gafler, og har set det før. Når man piller gaflen af, og spænden den op i skruestik, kan man også få den til at knirke ved blot at hive lidt i gaffel benene. Så jo det er gaflen.
    Mit headset fejler intet og bliver ikke skiftet unødvendigt.

Håbede lidt på at der var nogle der kendte lidt mere konkret til problemet, ellers må jeg jo selv kontakte SRAM/RS

• #4   30. jul 2011 Hmmm.
    Går ud fra at du ikke er en bamse, tæt på de 0.1 ton som mig selv, når du har valgt en SID.
    Jeg har ikke selv kørt med gaflen, men ved at det er en spinkel super letvægter.
    Så måske er der noget knirken man skal acceptere..??

Evt som jeg lage ud med at skrive, skift til en kraftigere gaffel, evt. en Fox eller en RS Reba.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2007

#5   30. jul 2011 Claus H -> Nej jeg har en kamp vægt på 75 kg, så det burde ikke være problemet. Ville også gerne skifte til en FOX, men syntes det er lidt mange penge bare at stille hen. Nu hvor jeg har den gaffel så skal den også virke. Er bare irriterende, garantien udløber jo på et tidspunkt. smiley

• #6   30. jul 2011 Ja det skal virke. 100% enig der.

Er ikke så stærk i købe loven, men er der ikke noget med, at hvis man har fæet noget repareret X antal gange. At man så kan få handlen ophævet?

• #7   30. jul 2011 Er det den samme gaffel du har fået lavet.... eller har du fået en ny efter du har konstateret knirkelyden??

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2007

#8   30. jul 2011 Thomas B -> Det er inderben med kronrør der er blevet skiftet hver gang. Og så spiller det også igen, et stykke tid. Men denne gang har jeg kørt max 1300 km, og nu knirker den helt vildt igen.
    De første par gange var det vidst nok en helt ny gaffel jeg fik.

• #9   30. jul 2011 Du har jo ret til en helt ny gaffel efter 3 reklamationer...... så synes da egentlig du skal forlange en helt ny, nu når det andet ikke virker.

• #10   30. jul 2011 Eller pengene i hånden.

• #11   30. jul 2011 Jeg er ret sikker på at din garanti starter forfra på den del de skifter....

Kommentér på:
Rock Shox SID Team - Defekt.

Annonce