{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.204 visninger | Oprettet:

Hakker over trods nye dele {{forumTopicSubject}}

Jeg kæmper lidt med at gå en ældre mtb til at virke ordentligt.

Problemet er at den hakker over når jeg træder igennem i pedalerne.

Indtil videre har jeg skiftet følgende dele.
Kæde
Kassette
Hele hjulet, taget fra en anden mtb da der var slår i kassette hylsteret.
Krankboks også pga slør
Pulleys på bagskifter

Ser ud til at gear drop er lige men har ikke kontrolleret med opretter.

Derudover har jeg indstillet bagskifter efter bedste evne.

Forslag er velkommen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hakker over trods nye dele
  • #1   8. maj 2020 ret drop.
    nye gear Wire + kabel
    måske er kæden ikke i rigtige længde


  • #2   9. maj 2020 Afstands skruen på bagskifteren?

  • #3   9. maj 2020 Forreste tandhjul 😄

  • #4   11. maj 2020 Ligner tænderne på klingerne hajtænder eller kan kæden løftes ret meget fra klingerne, så den nærmest glider hen mod det punkt hvor du løfter, så er det klart klingen eller klingerne som er slidte. Men typisk skal kassette og kæde enten begge være friske eller slidte for at kunne arbejde sammen. Måske er kassetten på dit udskifterhjul ikke så frisk som du tror. B-skruen på bagskifteren kan også være skruet for langt ind, så kæden ikke svøbes nok rundt om kassetten til at den får godt nok fat. Tests: Se om den hakker lige meget på alle tandhjul på kassetten. Typisk er et eller to tandhjul mere slidte end andre. Siger det bare klonk eller er det en mere metallisk lyd, er det nok en klinge. Typisk er den ene klinge mere slidt end de andre. Det kan også give et hint. Det kan også være fejljustering eller manglende vedligehold af bagskifter og gearwire/kabel. Så vil kæden prøve at hoppe til næste tandhjul og kan dermed springe over. Kig ind bag fra og se om kæde står lodret ned fra kassetten til bagskifterens øverste pulley, både når du har skiftet op og ned. Gøres bedst når cyklen hænger.... God fornøjelse:-)

  • #5   11. maj 2020 Tjek den forreste klinge! Check evt cykelgear.dk - der er en video der viser hvorledes du checker.

Kommentér på:
Hakker over trods nye dele

Annonce