{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.367 visninger | Oprettet:

Thomas A
Thomas A
Tilmeldt:
5. nov 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10

Xt vs deore {{forumTopicSubject}}

Hej
Hvor stor er forskellen på de forskellige klinger, kæder og kassetter. Tænker på Xt, slx og deore. Skal bruge nye klinger, kassete, pollyhjul og kæde, hvad skal jeg vælge, skal ikke være det bedste/dyreste men bestemt heller ikke det ringeste, kører jo kun som motionist...

Hvad ville i vælge, husk at begrunde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xt vs deore
  • #1   3. aug 2011 SLX er minimum hvis man vil have performance.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10
    #2   4. aug 2011 Og hvilke klinger skal jeg ha på foran, alu eller stål?

  • #3   4. aug 2011 Stål holder som regel længere end alu.

    Min kammerat har kørt med samme HG53 Deore kæde i 5 år. Han er elendig til at smørre den, men alligevel har den holdt. Der er bestilt ny nu, men egentlig mest fordi det MÅ være tid at skifte den.


  • #4   4. aug 2011 Jeg har faktisk tænkt på det samme! Der må findes en "rangliste" et sted?

  • #5   4. aug 2011 Find xt på ebay...Så fåes det ikke billigere eller bedre til pengene..

  • #6   7. aug 2011 Jeg synes det variere lidt, f.eks så er slx kranksættet faktik najs til prisen. Det er stivere, ifølge test på nettet, under 100gr tungere end xt og jeg ikke se den store forskel i klingerne.

    Om forskifteren er xt eller deore, betyder absolut intet. Jeg synes xt bremserne køre super. Har haft færre problemer med dem end xtr, måske har jeg bare været uheldig.

    Ingen tvivl om at geargruppen er et meget dyrt sted at vægt optimere, hvis det er det man ønsker, især da mange af delene er slid dele. Efter min mening er det bedre at optimere på dæk, hjul, stel, gaffel, pedaler/sko og krank i nævnte rækkefølge.


  • #7   9. aug 2011 Jeg kan klart anbefale XT. Men som de fleste ting der har det samme navn, så kører de altså bedst med hinanden. En XT skifter kører bedst med en XT for/bagskifter. En XT skive bedst med en XT skive smiley SLX bremserne skulle bremse kraftigere end XT.. Men det er jo en smagssag. Hvis du spørger mig, så er deore lidt discount, ikke fordi det er skid, men det ligger lidt nedad mod bunden i middelklassen iforhold til hvad shimano har lavet smiley

Kommentér på:
Xt vs deore

Annonce