{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Genbruge fittings fra bremseslange {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er faldet over et sæt hydrauliske bremser, som dog har fået klippet slangerne. Jeg har ikke prøvet at skifte bremseslangerne før, men det ser rimelig nemt ud i enden med bremsegrebet. Men hvad med i den anden ende? Kan jeg genbruge de fittings på billedet (den ene er en banjobolt og jeg ved ikke, hvad den anden kaldes)? Jeg er i tvivl om, hvorvidt det er skruet eller presset sammen.

Det er i øvrigt et sæt Formula C1

Kommentarer på:  Genbruge fittings fra bremseslange
  • #1   11. aug Åhhh Formula og deres bimsede løsninger!!!

Den type fittings er ikke designet til at kunne genbruges med nye bremseslanger, da de er presset i og formentlig også limet.
    Jagwire laver en fitting-serie til forskellige mærker, som de kalder Hyflow, hvor samlingen mellem bremseslange og banjobolt sker med en pin og oliven, som man normalt kender det på greb-enden. Sådan en Jagwire fitting burde du kunne bruge her med den oprindelige bremseslange. Men vær lige opmærksom på tykkelsen af bremseslangen og info på Jagwire Hyflow fitting sættet.
    I forhold til den anden kaliber, hvor der ikke er en banjobolt, så har jeg umiddelbart ikke kunnet finde andet end org Formula bremseslange til ca. 40euro.

• #2   11. aug Tusind tak for hjælpen (endnu en gang). Det vil jeg lige grave lidt i, men umiddelbart kan det ikke betale sig at købe dét sæt, hvis der skal puttes en god sjat oveni.

• #3   11. aug Selv tak.

Jeg havde kastet sættet i skraldespanden eller forsøgt at sælge det. Er det til et budget-byg, så var jeg gået med et sæt nyt Deore.

• #4   11. aug Jeg har heldigvis ikke købt det endnu. Prisen er 200 kroner, men hvis der skal postes flere hundrede kroner i, kan det ikke betale sig. Det er et budget-byg, hvor der lige nu er monteret mekaniske skivebremser. De bremser overraskende godt, men jeg foretrækker hydrauliske. Især i frostvejr

• #5   17. aug Er det stadig til salg for de 200, vil jeg gerne købe sættet til reservedele 👍

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 5 Følgere: 7 Svar: 109
    #6   17. aug Som TS skriver, så ryger der nok små 600.- på nye slanger, 100-200.- på olie og så mangler skiverne... skal det hele lægges sammen så ender du med at risikerer at punge over 1000.- ud for et sæt brugte bremser.... Brugt er fint, men det skal være komplet og klar til brug... Ellers har det kun værdi som reservedele

• #7   18. aug #5 De er til salg her: https://www.facebook.com/marketplace/item/2363165993979684/
    Jeg kender ikke sælger smiley

#6 Ja, det kan slet ikke svare sig. Jeg fandt et par gamle Shimano-bremser i gemmerne, som ryger på i første omgang. Så holder jeg øje med gode tilbud

Kommentér på:
Genbruge fittings fra bremseslange

x