{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.842 visninger | Oprettet:

Avid Elixir R - hakker og vibrerer {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...

Jeg er lige bleven den heldige ejer af et sæt Avid Elixir R - De er helt vild nemme at dosere og har faktisk næsten for meget bremsekræft smiley

Problemet er bare at de efter en uges brug er begynd at hakke og vibrerer når jeg bremser. Det er sindsygt irriterende og er faktisk bleven umuligt at moderere bremsestyrken ordentlig.

Jeg tror måske min skive er blevet skæv fordi når jeg bremser meget lidt går den ikke jævnt på men siger derimod "ssshh....ssshh....ssshh....ssshh".

Skulle mene at jeg har "kørt dem til" efter forskrifterne - selvom jeg har svært ved at tro det gør nogen forskel. Flere skriver at man skal køre ned af f.eks. en bakke og så med omkring 30km/t bremse ned i gåtempo 10-15 gange. Jeg lod dem dog ikke køle af imellem nedbremsningerne - Er det skidt?

De har heller ikke fået olie, fedtfingre osv. Der er heller ikke "skarpe" kanter på bremsebelægningen.

Håber virkelig der er nogen kloge mennesker der ude som kan hjælpe - Se mit setup på min profil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avid Elixir R - hakker og vibrerer
  • #1   13. sep 2011 Jeg har præcis samme problem med mine formula RX'er

  • #2   13. sep 2011 Min teori er at det må være skiven der er skæv men så lidt som det er burde det altså ikke have så stor indflydelse.

    Du har ikke fået løst dit problem?


  • #3   14. sep 2011 Er caliperen centreret, både med skiven i midten og så bremsesporet sidder rigtigt på skiven?

    Det burde ikke gøre noget ikke at køle dem ned når de bliver kørt til. Jeg kører selv klodser til med en tur i skoven.


  • #4   14. sep 2011 Det var også det jeg mente - Jep den er 100% centreret og siger ikke et lyd når man drejer hjulet rundt.

    Et skud i tågen - kan der være noget galt med mit hjulnav??

    Det er jo snart det eneste der ikke er skiftet - Mit headset er spændt som det skal.


  • #5   14. sep 2011 på denne årstid kan der nemt kommet til at sidde snavs på bakker og skive, køb en hobby kompressor til 5-600,- den er guld værd nå bremser og gearskifter skal rengøres.
    Skiver kan evt også renses med Isopropylalkohold.


  • #6   14. sep 2011 Tak for tippet - men rensede dem og gav dem en lille tur med noget fint sandpapir og til sidst gav det hele en gang isopropylalkohol.

    Jeg tror seriøst det er mere end bare skidt - de er trods alt beregnet til at blive brugt ved høje hastigheder og i mudder etc.



  • #7   14. sep 2011 brug ikke sandpapir, men ståluld Str. 00. er der fine ridser i skiven kan det være et sandkorn eller andet lille partikkel der sidder fast i bakken, skil det ad og se hvordan det ser ud.

  • #8   15. sep 2011 jeg renser bremse klodser af med en alm metal fil hvis de begynder på for meget skratten osv... lige en ganske let afretning, og så på igen, plejer at virke fint.

    hvis skiverne var skæve, ville de vel skrabe på punktvis når man løfter cyklen og drejer hjulet


  • #9   15. sep 2011 Peter: på klodser ja, men ikke på skiver

  • #10   28. sep 2011 LØST!

    Fik centreret kaliberen 110% nøjagtig og det var problemet. Jeg har ikke mærket noget siden.

    Det underlige er bare at den ikke gik på før og med den ultra-lille tolerance der er mellem skive og klodser burde man kunne høre den gik på hvis kaliberen var indstillet forkert.

    Men nu er bekymringerne heldigvis forbi. Håber andre med samme problem kan få noget ud af dette indlæg smiley


Kommentér på:
Avid Elixir R - hakker og vibrerer

Annonce