{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  finishline kædevoks
  • #1   26. sep 2011 Sørg for at kæden er fuldstændig ren og tør for vand og smøremidler.
    På med et rimeligt lag og så lad det tørre natten over smiley

• #2   26. sep 2011 Vasker i bare kæden i sæbevand, eller bliver den renset i noget specielt hver gang??

• #3   26. sep 2011 Også det mit ? går ud på, hvad gør i den ren i.. jeg selv fik en gang fortalt at lampeolie er kanont, da det også smøre lidt,og ikk fjerner fedt laget på kæden.. men vil prøve dette, da man jo sommetider må reppe sin MTB i skoven, og der er ikk noget værre en møj beskidte fingre af olie smiley

• #4   26. sep 2011 Jeg gør følgende: Sørger for at kæden er helt ren, renser den med Finish Line Ecotech2 og kæderenser. Smører et godt lag wax på, lader det tørre natten over, giver det et lag mere dagen efter og giver den så en tur lige inden jeg skal køre, når jeg har været i skoven vasker jeg cyklen med vand over det hele, smører derefter kæden med voks igen (uden at rense den) og så en gang mere lige inden jeg kører næste gang.Jeg renser kæden cirka hver 3. gang, eller hvis det er MEGET mudret.

• #5   26. sep 2011 Super Jesper smiley tak for tippet smiley

• #6   26. sep 2011 Velbekomme.........

• #7   26. sep 2011 Efter hver tur starter jeg med at spule kæde og alle tandhjul af med alm vandslange med godt tryk. Dette sikre at det værste mudder forsvinder. Hvis det får lov til at side sliber det både kæde og tandhjul meget hurtigt. Er der stadig noget tilbage fjerne jeg dette med en tør klud. Mens kæden stadig er våd giver jeg den en tur med min kædespray/voks. Dette fortrænger vandet med det samme og sørger for der ikke danner sig rust. Så vender jeg gerne lige cyklen på hovedet og lader den løbe igennem alle gear.

Alt efter behov rengøre jeg kæden med rensebenzin mellem vask kædespray.

• #8   26. sep 2011 Har købt mig sådan en kæderense-boks-ting.. Efter sådan en omgang bliver kæden overraskende ren, og så går det super hurtigt smiley

• #9   26. sep 2011 bruger min kompressor til at blæse kæde og gear skifter ren med inden smøring, virker rigtig godt og olie trænger bedre ind hvor der skal smøres end voks gør.

• #10   28. sep 2011 Jeg vasker min kæde med sæbevand og en lille børste. Det fjerner let min smørelse.
    Før hver tur tørre jeg kæden af med et viskestykke og giver den en tur mere med smørelsen. Så venter man til det tørre og cykler smiley

Vandslanger med godt tryk på og sprays kan jeg kun anbefale at holde sig LANGT VÆK FRA! Det er en PITA og trykket på slangen kommer ind i lejer der så skal smøres op igen..

Kommentér på:
finishline kædevoks

Annonce