{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.441 visninger | Oprettet:

Bag bremser, virier kun 50% {{forumTopicSubject}}

Hej CG
Har problemer med min bag bremse på min fuji mtb.
Den bremser ikke ordentlige, den glider på skiven. Og blokere kun lige når man bremser hårdt med forbremsen på samme tid.
Men så lige pludselig bremser den fint engang, og så næste gang er det galt igen.
Har haft den til cykel rep, nye klodser og udluftet er den også.
De mener den er i orden, og kan ikke gøre mere.:(

Hvad kan problemet være.
På forhånd tak.
Palle Bang


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bag bremser, virier kun 50%
  • #1   17. okt 2011 følger lige med, for har samme problem, har prøvet at slibe bremse kloder og skive, men intet mærkbart resultat

  • #2   17. okt 2011 Bremserne skal bleedes. Der er luft i systemet.

  • #3   17. okt 2011 nej har udluftet mine bremser, de hyler også helt vildt når jeg bremser og så bremser de ikke nær så godt som de har gjort, og der er masser af belægning på klodserne

  • #4   17. okt 2011 Har også slibet klodser uden mærkbar resultat, min cykel handler mener den er udlufet det den skal. Er bare træls med en 11 måneder gamel cykel der ikke kan bremse.

  • #5   17. okt 2011 Rens skiver med rensebenzin og slib klodser, spray klodser med Swissstop Disc brake silencer det plejer at virke

  • #6   17. okt 2011 BO L - Hvad virker det på? Bremse efekt eller hylelyd?

  • #7   17. okt 2011 det virker på hylelyd men ville da helst ungå at bruge det jeg syntes det nedsætter bremse efekkten


  • #8   17. okt 2011 Virker på begge dele har kun positive erfaringer med det og har snart gjort det en del gange

  • #9   17. okt 2011 Har du prøvet at afrense dine skiver og klodser med rigtig "breake cleaner"? Når jeg har problemer med bremseeffekt er det altid fordi jeg har fået lidt olie på skiver/klodser. Jeg har tidligere prøvet at bruge rensebenzin uden held, der virker de egentlige "breake cleaners" på spray bedst efter min erfaring.

  • #10   17. okt 2011 jeg har brugt korn 60 på både skive og klodser, og ingen effekt

  • #11   17. okt 2011 Jeg vil prøve noget bremse rens, og så sandpapir på skiver efter de er renset. Jeg syntes også at jeg skal trykke meget hårdt på grebet inden der sker noget og helst med 4 finger. Den anden mtb jeg har der kan jeg blokere med en enkelt finger, og sådan vil jeg gerne have mine greb.

  • #12   17. okt 2011 nu har jeg haft vasket min skive i ren benz og ingen ændring der!

  • #13   17. okt 2011 Lad vær med at bruge rensebenzin. Der kan være olie rester i rensebenzin Jeg har haft samme problem. Der findes to løsninger:

    Den hurtige løsning, er en tur i en gang god mudder, helst mudder på skiverne. Det lyder ikke godt med effekten kan være ok.

    Eller..

    Den mest effektive er at tage en gasbrænder og varme bremseklodserne godt op. Det brænder alt olie belægningsrester af og hærder klodserne. Det virker!! Monter klodserne igen med helt rene finger. Du kan evt rense skiverne med lidt acetone, men det er næppe nødvendigt. De kan hyle lidt de første par gange efter "behandlingen" med det stopper kort efter. Har prøvet det en del gange og det virker hver gang.

    Hvis din bremse føles blød, så skal den bleedes.



  • #14   17. okt 2011 Med bleedes mener der luftes ud ikke? Altså trækkes olie i gennem indtil der ikke er mere luft i systemet? Ved I hvad den olie der er rød hedder? Kunne se det Var rød i mine bremser.

  • #15   17. okt 2011 Hvis du har Shimano bremser, så er det mineralsk olie, tilsat rød farve. Margura bruger også en rød, men kender ikke så meget til deres nyere systemer.

    Bleedes er bare et udtryk for luft i systemet. Udfra hvad du skriver lyder det som at klodserne ikke tager godt fat i skiverne.


  • #16   17. okt 2011 Nemlig, de tager ikke godt fat, de glider på skiven. Det er shimano bremser. Så må jeg selv prøve at kigge på dem når cykelhandleren ikke kan finde ud af det.

  • #17   17. okt 2011 Palle, prøv at give dem en tur med en gas brænder. Det virker måske lidt voldsomt, men det virker.

    Jeg har endnu ikke ødelagt nogle klodser på det.


  • #18   18. okt 2011 Efter en hård omgang i skoven i mudder og hvad der nu høre sig til. Virker bagbremsen igen af sig selv. Men takker for alle bud de bliver gemt til en anden gang.
    Mvh Palle


  • #19   19. okt 2011 er kaliber justeret helt i center?? prøv at løsne kaliberens to bolte, pres bremsen i bund så den klemmer om skiven og centrerer sig, og spænd så de to bolte på ny. slip bremsen og prøv at se om det har ændret noget...

  • #20   19. okt 2011 Brænd dem af. Dyp klodser i iso-alko og sæt ild til dem. Samme procedure med skiven. Gentages efter behov.

    Problemet med en gasbrænder er, at du nemt overvarmer dem.


Kommentér på:
Bag bremser, virier kun 50%

Annonce