{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.777 visninger | Oprettet:

Længde på frempind? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er i tvivl om min 90mm frempind er for lang...

Jeg har læst mig til man kan sætte albuen fra spidsen af sadlen og frem til frempinden, og der rammer fingerspidserne kun lige starten af frempinden... Er det godt eller skidt?

Er der andre måder at måle det på?

På forhånd tak
Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.
  • Handymand tømre til justering af dørpumpe+dør 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Længde på frempind?
  • #1   2. nov 2011 Sæt dig på din cykel. tril ned af vejen.

Kig ned på styret. er dit fornav på dit forhjul skjult af styret eller er det foran eller bagved styret.

• #2   2. nov 2011 Gælder det både mountainbike og racer den måle teknik?... Det er en mtb jeg har

• #3   2. nov 2011 det vil jeg mene.

navet skal helst være skjult, ellers sidder du for langt fremme.

• #4   2. nov 2011 Har lige lavet din test. Resultatet blev jeg nemt kunne se mit fornav, men det var før styret jeg kunne se det, når jeg cyklede og så ned så jeg ca. midt på frempinden, og kunne der tydeligt se navet. Jeg var ikke "udover" styret for at se det.

• #5   2. nov 2011 ¨Så vil jeg mene din frempind er for lang.

Hvis du ikke har en kortere frempind kan du evt rykke din saddel længere frem.

• #6   2. nov 2011 Jeg skal til at købe en ny frempind, tror du jeg skal udskifte min 90 mm med 80mm eller 70mm ?

• #7   2. nov 2011 Prøv at sæt din saddel længere frem.

• #8   2. nov 2011 Prøv dig frem og se hvad du bedst kan lide.. smiley

• #9   2. nov 2011 Vi tager den lige fra starten af:

1. du sætter klampen under skoen sådan at når du er klikket i pedalen, så er den knogle der stikker ud bagved storetåen er ud for akslen der holder pedalen.

2. du sætter sadelhøjden så du lige kan ramme pedalen med hælen af din cykel sko når du sidder med helt lige hofte! ( du er self ikke klikket i pedalen )

3. din saddel skal sidde sådan at når pedalarmene er horisontale og du er klikket i pedalerne, så er spidsen af dit knæ på det forreste ben lige over akslen på pedalen/knoglen på foden.

4. Frempinden skal være sådan at navet på dit forhjul er lige bagved styret eller skjult, alt efter hvor meget Aero man vil sidde...

Så man flytter ikke bare sadlen hvis den sidder rigtigt, for så går der rigtig mange Watt tabt i ingenting....

• #10   2. nov 2011 Glemte og skrive at når du har sat "saddellængden" skal man tilbage til step 2 med saddelpind højden, når man sætte sadlen længere tilbage bliver der jo længere imellem krank og sadel!

Så det er lige en fintuning man skal lave der.

• #11   2. nov 2011 Tak Johan. Jeg har prøvet det du skrev, og kommet frem til at jeg skal ned på 80mm frempind, så den er hermed besilt. Tak for det alle sammen smiley

• #12   2. nov 2011 en anden måde at indstille på er kræver i er to
    sid på cyklen hold pedalerne vandret tag en snor med et lod i eller et vaterpas for korrekt indstilling skal der være en lige linje gennem midt pedal aksel og den forreste del af knæet

• #13   3. nov 2011 Øhh det er jo det jeg har skrevet ???

-----------------------

3. din saddel skal sidde sådan at når pedalarmene er horisontale og du er klikket i pedalerne, så er spidsen af dit knæ på det forreste ben lige over akslen på pedalen/knoglen på foden.

-----------------------

• #14   3. nov 2011 undskyld Johan jeg havde ikke læst dine svar, jeg læser som regl kun hvad problemet er og svarer hvis jeg kan, men det virker rigtig godt med den indstilling.

Mvh
    Ove

• #15   3. nov 2011 Jep, det er det eneste rigtige, jeg har lært det af en chef mekker fra et af de største cykel hold smiley

Kommentér på:
Længde på frempind?

Annonce