{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Oliver Frost L
Oliver Frost L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

For stor stelstørrelse?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

jeg er ny her på Cg, men jeg tror nu nok mit emne er placeret rigtigt smiley ..

Jeg har købt en Trek 6000 Mtb i størrelse 21.5''.
jeg har købt den af en af mine venner så den kan desværre ikke byttes. men jeg kan mærke at der er en smule for langt til styret smiley efter at have kigget her: http://www.netcyklen.dk/shop/trek-6000-disc-748p.html - klik på 'få hjælp til din størrelse' så burde jeg have en størrelse 18.5'' for jeg er 180cm høj smiley

spørgsmålet er om der er nogen måder jeg kan få cyklen til at passe mig bedre selvom stellet er for stort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For stor stelstørrelse??
  • #1   9. dec 2011 du kan vel sætte en kortere frempind på til og strate med.

• #2   9. dec 2011 Kortere frempind og hvis der er setback i saddelpinden kan du finde en uden smiley

• #3   9. dec 2011 ville man ik også kunne vende saddelpinden 180grader? omend, det måske ser en anelse underligt ud...

• #4   9. dec 2011 nej så bliver din position i forhold til pedalerne ødelagt alt for meget. ikke godt for dine knæ.

Du kan max købe en saddepind uden setback

• #5   9. dec 2011 Du kan også overveje et riser-styr (måske 30-50 mm) sammen med den kortere frempind . Det kan du også vinkle lidt bagud for at hente lidt mere. Det giver i hvert fald lidt flere justeringsmuligheder. Det kan måske også rette ryggen lidt mere op, hvis der er for langt og du føler du ligger for meget ned for at nå.

• #6   10. dec 2011 Hej.

Sælg den komplet eller køb et mindre stel og flyt delene over. Dette i stedet for at bruge kr./energi speciel sadel pind og kort frempind. Tror ikke du bliver glad for det i længden. Hvis cykel skal bruges i skov må den ikke være for stor.
    Alternativt kunne den bruges som gade cykel. Hvor høj er ?
    Hilsen Martin

• #7   10. dec 2011 Tak for svarene smiley

jeg vil prøve med en kortere frempind smiley

hvorfor må cyklen ikke være for stor, hvis man skal køre i skov?

• #8   10. dec 2011 Ja prøv da med en kortere frempind og se om det ikke hjælper, til sidst er det et spørgsmål om du føler dig tilpas på cyklen, men umiddelbart ville jeg også sige den er for stor til dig.

Jeg tror det Martin G mener er at den cykel bliver lidt stor at tumle rundt med i forhold til et stel der passer dig, men som sagt er det op til dig.

I min verden er det lidt som at bruge størrelse 43 i sko, men nu har man bare fundet et par gode sko man gerne vil have, til en super pris, de er bare størrelse 45, og så kompenserer man med store sokker smiley Det kan godt fungere, men er ikke optimalt hvis man skal løbe i skoene smiley

Håber det giver mening, og du finder en løsning smiley

• #9   10. dec 2011 Prøv med kortere frempind, men som de andre siger, et mindre stel er en bedre løsning. Når stellet er for stort i forhold til dig, så er cyklen sværere at "kaste" rundet i svingene osv, jeg kører selv på en 16" ramme, burde have en 17.5", men kan bedre lide min 16" da den er så meget nemmere at smide rundt med, vil så sige at jeg heller ikke skal vokse mere for så går den ikke smiley

Kommentér på:
For stor stelstørrelse??

Annonce