{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.396 visninger | Oprettet:

Defekt Carbon ramme {{forumTopicSubject}}

Kære CG-ere.

Jeg kunne godt bruge et par kommentarer og råd. Jeg har været så uheldig at min Carbon ramme har en lang revne på røret, der måske går ind til carbonlaget. Rammen er kun 1 år. Det er lidt svært at se hvor dyb revnen er så rammen skal gennemlyses. Revnen er kommet uden styrt eller forkert brug men pludselig var den der.

Jeg har sendt en reklamation til forhandleren og har ventet i 10 uger på en løsning. Købeloven siger at rimelig tid er nogle uger og det er langt overskredet. Hvad reparationen bliver ved jeg ikke, men er træt af at vente og vil ikke have en ramme urepareret retur og risikere et styrt, hvis rammen knækker over. Jeg forlanger en ny ramme. Vi taler om en dyr ramme.

Hvad tænker I om ventetiden og hvad ville I kræve i denne situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt Carbon ramme
  • #1   7. jan 2012 navn på rammen ville hjælpe... hvis det er en pinarello er du på skideren...

  • #2   7. jan 2012 Kuota

  • #3   7. jan 2012 okay.. har desværre intet kenskab til deres reklamationssystem...

  • #5   7. jan 2012 har hørt op til flere tilfælde på langt over et halv års ventetid på en simpel reklamation.. flere ture frem og tilbage fra italien til undersøgelse og alligevel ingen konklusion... ingen personlige erfaringer (kører af gode grunde ikke pinarello) men kender, og har hørt om flere...

  • #6   7. jan 2012 hvor mange gange har du rykket for status?

    eller har du bare afleveret den og så ikke hørt mere?

    Hvor er den købt?


  • #7   7. jan 2012 Har rykket 3 gange hos forhandler og talt direkte med importør og undskyldningen er at man venter på at italienske Kuota vender tilbage. Importøren sætter da sit ry på spil for mærket.

    Forhandleren vil jeg ikke stille i et kritisk lys endnu så navnet venter jeg med at offentliggøre, men han er kendt i DK cykelbranchen og har ikke indtryk af at problemet ligger der.


  • #9   7. jan 2012 Kuota er mega langsomme er hvad jeg har af erfaringer.

    Min trænings makker ventede i flere måneder på sin ramme efter den blev bestilt.

    Og udsat mange gange


  • #10   7. jan 2012 Importør og hovedsæde i Italien er IKKE dit problem, det er din forhandlers problem. Det er ham, som du har købt cyklen af, og ikke dem. Så han skal bare se at få lukket din sag.

    Så må han give dig en ny ramme, og håbe at Kuota kommer frem til det samme, så han får den dækket af dem. Men igen det hverken er eller bliver dit problem. Hvis han ikke kender købeloven, så må du fortælle den til ham.


  • #11   7. jan 2012 Helt enig Anders P. Mandag skruer jeg bissen på overfor forhandleren. Har er min primære kontakt eftersom jeg købte cyklen der.

  • #12   8. jan 2012 Der er altid problemer hvis cykel kommer fra Italien.!!! har haft min egen Bottecchia til reb ved carbon skade .. det tog 7 mdr fra den blev sendt og min forhandler rykkede 1 gang om ugen , til sidst ringede han og sagde at hvis den cykel ikk kom inden 14 dage stoppede han med at være forhandler .. pludselig skete der noget, der kom et helt ny ramme en opgraderet version + uden beregning for noget som helst . de skal trues eller sker der ingen ting det er verdens mest dovne folkefærd .

  • #13   8. jan 2012 Vil også mene anders p har fat i det helt rigtige.

    Det forhandlerens problem at han leverandør er sløve. Han må mande sig op og levere en ordenlig service til dig


  • #14   8. jan 2012 Tak for jeres kommentarer

  • #15   9. jan 2012 Lige en opfølgning til jer, der følger med.

    Har talt med Forbrugerklagenævnet og sagen er meget klar. 10 ugers ventetid på sagsbehandling er LANGT over rimelig tid, så forhandleren skal imødekomme mit krav om en ombytning af rammen eller pengene tilbage. Jeg kan sætte en frist for afslutning på sagen (1 uge er mere end rimeligt) og derefter klage til Forbrugerklagenævnet skriftligt, så de træffe en afgørelse med forhandleren.

    Det er helt klart at man skal ikke finde sig i urimelig lang sagsbehandlingstid uanset det problem man står med!


  • #16   10. jan 2012 Så må vi håbe at forhandleren også godt kan se at der er sket en fejl, så du hurtigt kan få afsluttet denne sag. smiley

  • #17   19. jan 2012 Det kunne han Anders P.

    Fik en helt ny 2012 ramme, så jeg er meget tilfreds.


  • #18   19. jan 2012 Tillykke, så kom der en lykkelig afslutning på dette trods en del vente tid smiley

  • #19   20. jan 2012 Godt at høre. smiley

Kommentér på:
Defekt Carbon ramme

Annonce