{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.010 visninger | Oprettet:

jacob l
jacob l
Tilmeldt:
25. jul 2006
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 2

ny ejer af trek 6300. spg om forgaffel {{forumTopicSubject}}

er blevet den lykkelig ejer af en trek 6300

spørgsmålet lyder på om forgafflen ikke skal blive stive når jeg hiver i håndtaget til venstre. synes nemlig kun at den bliver lidt hårdere


RockShox Recon Silver m. fjeder, rebound, lockout på styret, alu styrrør, 100 mm vandring


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny ejer af trek 6300. spg om forgaffel
  • #1   27. jan 2012 Der er nogle gafler hvor der stadig er lidt bløde selvom man låser dem, hvor blød er den? smiley

  • #2   27. jan 2012 Har selv lige købt en trek 6300 årg 2012..

    I bunden af forgaflen, kan du justere den også.. Hvis den er for blød skal der mere luft i gaflen.. det har jeg fået til service og det hjalp.. Min var også meget blød den første måned..


  • #3   27. jan 2012 Jeg har samme forgaffel og vil give dig ret i af den ikke låser ret godt. Hvis du ligger mærke til vll jeg sige den måske reducere max vandring til ca. halvdelen. Det er rigtigt den giver sig ret meget i starten af vandringen og så bliver hårdere end normalt. At pumpe mere luft i er en løsning, men jo mindre du ikke bruger den i skoven er det ikke en brugbar løsning da det fjerner affjedringen. Jeg kører selv omkring 100 psi (vægt omkring 73 kg). Den ventil der er i bunden af det ene gaffelben er rebound. Altså hvor hurtigt gaflen springer op igen efter at være presset sammen, Hvis den er for sløv når gaflen ikke at springe tilbage i udgangsposition efter et bump. Hvis en står for hurtigt vil det føles som om forhjulet bliver skudt op fra jorden efter et bump. Den rigtige indstilling er i min verden så hurtig som mulig hvor man ikke føler man bliver skudt op af gaflen.

  • #4   28. jan 2012 Hvis der ikke er nok olie i det venstre gaffelben (hvor lock-out'en sidder) så låser den ikke ordentlig.. Når lock-out er slået til, skal gaflen gerne være helt stiv eller maks synke 5mm..

Kommentér på:
ny ejer af trek 6300. spg om forgaffel

Annonce