{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til gear der fryser fast
  • #1   13. feb 2012 Home trainer smiley

• #2   13. feb 2012 ha ha jo muligt men ikke så sjovt jo

• #3   13. feb 2012 jeg giver dem også olie men bruger en dims jeg klæmmer på yder kablet og så sprøjter jeg til der kommer olie ud i den anden ende og det virker for mig. jeg cykler på arbejde hver dag også i denne kulde;)

• #4   13. feb 2012 hvad med noget fugtfortrænger?? det er vel fugt i kablerne der får det til at fryse?

• #6   13. feb 2012 Hvilken del af gearet er det der fryser??

• #8   13. feb 2012 Wiren ud, blæs det igennem med trykluft, ny wire i. Smør med fedt eller sprøjt kølervæske i....

• #9   13. feb 2012 Shimano lavede engang sådan nogle smørenipler til at montere på kablet, så man kunne blæse kablerne fri for kondens og smøre dem op igen, for derefter at lukke niplen igen med en skrue... Så vidt jeg ved, laver de dem ikke længere, da de var for dyre at lave i forhold til efterspørgslen... Jeg har nogle stykker af dem liggende, som jeg regner med at montere på min Epic, hvis jeg får problemer med kablerne smiley

• #10   14. feb 2012 jeg har ikke haft problemer Overhovedet og jeg har bare givet dem lidt helt almindeligt olie:)

• #11   14. feb 2012 Gore Ride On kabler. Verdens bedste gearskift og ALDRIG problemer med vand, mudder eller frost, da det er et lukket system helt fra grebet til skifteren. Det koster 500 vejl ud for et sæt, men det er nogle af de bedste penge man kan bruge på sin cykel.

• #12   14. feb 2012 jeg har også døjet en del med at mine bremser fryser i kulden, men så monterede jeg et par "cable oilers" på kablerne og siden da har den ikke haft fryseproblemer. Jeg bruger højtrykfedt til smøring af kablerne.
    Link til "cable oilers": http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=3318

/Kasper N.

• #13   14. feb 2012 Jeg kører full-on kabel i et stykke fra skiftegreb til bagskfter på både pendler/CX og DH.
    der er Aldrig problemer, om det er vand, mudder, frost eller lignende.
    man skal bare sørge for at få smurt kablet med en god olie første gang man sætter kablet på.(jeg har sprøjtet olie igennem lige indtil det dryppede ud af den anden ende, og derefter skubbet inderwire gennem og monteret m.v.)
    Det har for mig også hjulpet på gearskiftet da inderwire ikke flagrer rundt mellem 2 kabelstykker men er tvunget til at gøre det ved skftegreb eller bagskifter, -færre problemer.
    jeg bruger Shimano XT kabler (et langt kabel) og syrefri olie(visse steder kaldet hobbyolie).
    og ja, pendlercyklen står ude i frosten(mod min vilje hehe) men gearskift og bremser fungerer som det skal.

håber du finder en løsning.

• #14   15. feb 2012 Kasper N, hvor på kablet monterer du der der dimser? Skal det ikke sidde i klemme et sted i yderkablet for at ha nogen virkning?

• #15   15. feb 2012 Niels, man bestemmer selv hvor på yderkablet de skal monteres. Det man skal er at udvælge sig et punkt på yderkablet, hvor den skal sidde. Derefter klipper man yderkablet over(husk at trække wiren ud først;)) og sætter den der "oiler" imellem de to yderkabler, til sidst trækkes wiren igen på cyklen. Oileren fungerer ved at der sidder et bette hul i siden under gummiringen. du kan så selv sprøjte smøremidlet gennem hullet, direkte ind til wiren. Den er mega nem og hurtig i forhold til besværet med at trække wiren hver gang kabler skal smøres;)

/Kasper N.

Kommentér på:
hjælp til gear der fryser fast

Annonce