Dårlig klampe? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg snart rundet et par 100 km på mine nye racercykel og undrer mig over følelsen eller den mangelnde følelse af at være låst fast.. Kan lige uddybe..
Jeg har altid cyklet mtb med sko og har her følt min sko sad fast og stabilt i pedalen, men har justeret hårdheden i "grebet" om klampen til den var godt fast..
På min racer med Look pedaler og en mavic sko føles min sko ikke fast i pedalen. Kan også sagtens ændre hårdeheden om grebet. Men uanset hvad kan jeg "vride" i skoen uden den mister selve klikket, hvilket gør at jeg mistænker klampen for at være noget være plastic hejs..
Hva er jeres bud? er det bare sådan at cykle racer og dermed et tilvændingsspørgsmål eller?
sep 2010
Følger: 1 Svar: 16
jul 2011
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 98 Svar: 261
sep 2010
Følger: 1 Svar: 16
Man skal være lidt nervæs med at montere "0-graders" klamper, da en dårlig justering kan smadre et knæ på rekordtid.
jun 2011
Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 194
Og som de andre siger så vil jeg ikke anbefale at køre med 0 graders float, medmindre kan kan indstille klamperne helt præcist.
Eventuelt prøv med de grå klamper da det kan være at du føler du sidder mere "fastspændt" i dem pga. deres mindre float.
jul 2011
Må indrømme at jeg så nærmest gerne løber den risiko. Syntes ærlig talt det er frygteligt at køre med de klamper, når de føles som noget man snildt kunne ryge ud af. Ved jeg godt jeg ikke gør, men er ikke god til det float der så...
Nu melder der sig et nyt spørgsmål.. Har set at nogen kører med klamper med en vinkel på, hvad har det af fordel/ulemper?
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
feb 2008
jul 2011
Har lige købt de pedaler, så gider dårligt skrotte dem allerede:)..
Hm mht float på min mtb har det været så lidt at det ikke faldt mig i øjnene så:)
feb 2008
0 grader float er på ingen måde løsningen. Dine knæ HAR brug for at din fod kan flytte sig. Dine mtb har haft følelsen af og være faste men der har 100% også være float. det sidder der automatisk i klampen.
jeg ville prøve shimano pedaler. og så sælge de gamle.
jun 2011
Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 194
feb 2008
For du kan sagtens have en sko der sidder fast og du har fornemmelsen af du sidder fast og stadigvæk har float så dine knæ ikke bliver fucked.
Dårlig klampe?