Argon 18 Radon {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har besluttet mig til at bygge min en racercykel, og er faldet pladask i kærlighed med Argon 18 Radon 2012 rammen. Det er min første racer og har længe været i tvivl mellem dén og Canyons roadlite rammer.
Jeg har fundet den hos en forhandler i Irland, der med porto kan levere denne for en fornuftig skilling... men...
Jeg har siddet og på bedste vis nørdet geometri for at finde den perfekte størrelse. Jeg har sammenlignet med Canyons Roadlite - for der ved jeg at jeg bruger en str L (har prøvet en af mine venners). Men er der noget med at Argons rammer er kendt for at være lidt større i det end gennemsnittet?
ligger og vipper mellem en str L og en M. Er 184 cm, skridtlængde 85/86 cm..
Vil helst ikke have en cykel der er for lang reach på, og vil jo helst gerne ramme rigtigt her med min første racer
nogen der kan hjælpe?
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 4 Svar: 20
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
Du har ret i at Argon er en smule større end andre. Du skal gå efter en str. L, grundet at jeg ville smide dig på en str. 57 cm i alle andre modeller.
Den har en ca. 2 cm længere toptube end M, men der er kun ca. 0,5 cm til forskel når vi snakker reach.
Huske at afstem frempindslængden med en cykelhandler, det vil du blive mest glad for!
Men ud fra de oplysninger, så er L den, som passer bedst :-).
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 4 Svar: 20
Jeg har besluttet mig for at have hjul, sadel og styr+frempind klar når den kommer hjem. Så kan jeg rimelig hurtigt vurdere om rammen er for stor tænker jeg også.. har købt en 9 cm frempind, deda zero 1 - som ikke er særlig lang, men så må jeg sku brænde nallerne indtil jeg finder den rigtige, hvis det er helt skudt ved siden af..
må jeg spørge hvad dine mål er? højde osv? og hvilke str du brugte?
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
- Men det er nok en god idé at have det klar.. Når rammen kommer og vejret er godt, vil det eneste du har lyst til er at komme ud på geden :-).
Jeg er 198 cm høj, og har en skridtlængde på 93 cm. Har mere eller mindre altid kørt på en str. 60 cm, da jeg godt kan lide at sidde i en aerodynamisk position. På det tidspunkt svarede en str. L til 60 cm - du kan så se nu at den svarer til en str. 57 cm!
sep 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
Hvordan gik dit selvbygger project ? passer rammen i størrelsen ?
Jeg har nogenlunde samme kropsmål som du og har selv kig på en argon ramme, vil derfor gerne høre lidt til hvad du har gjort af erfaringer.
Argon 18 Radon