{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Lappegrej? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at jeg er total "oldschool" - men jeg lapper altså min slange når den er punkteret.

Mit problem er at det sker så sjældent, måske en gang hvert andet år, at de lappegrejer jeg har liggende er blevet for gamle. Det er typisk "solutionen" der er helt indtørret.

Hvad gør I andre, hvis der overhovedet er andre end mig der stadig lapper smiley

Kan man købe noget der holder længe? Og så også holder når man bruger det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lappegrej?
  • #1   3. maj 2021 Hvad bruger du af lappegrej/lim?
    Har altid brugt Rema TipTop, og genkender ikke problemet.
    Der findes dog også selvklæbende lapper.

    Lapper nok 2-6 gange årligt, vil tro halvdelen er de slanger andre bare har smidt i vejkanten.


  • #2   4. maj 2021 Klart at du ikke oplever samme problem hvis du lapper så ofte smiley
    Ved ikke lige hvilke mærker jeg har brugt - har aldrig gået efter et bestemt mærke, bare købt det jeg kunne komme til når der var brug for det.

    Har nu bestilt nogle selvklæbende lapper, så må jeg se hvor længe de holder.


  • #3   4. maj 2021 Jeg synes kan finde lidt blandet om holdbarheden af de selvklæbende.
    Rema TipTops lapper stammer tilbage til 1930'erne. Lapperne plejer at være let genkendelig - typisk i en fesen grøn æske og de laver også til biler/motorcykler.


  • #4   17. maj 2021 Jeg bruger også (klog af skade) også kun Rema TipTop solution og lapper. Det kan godt være de er lidt dyre - men om en lap koster en krone mere er ikke vigtigt ifht. bøvlet med noget, der ikke virker/holder! Hvis man sætter prop på, holder solutionen i mange år - jeg har aldrig haft noget, der er tørret ind i tuben. Jeg har flere sæt i gang - og punkterer meget, meget sjældent, efter at jeg er gået over til Marathon+ dæk (og stadig tjekker dem for sten en gang imellem)... Og nu vi er igang med anbefalingerne: Har været igennem mange, dumme småpumper - men holder mig nu til Lezyne pressure drive, når jeg er på vejen. Altså når der ikke lige er en tankstation med luft i nærheden - for jeg kører helst med autoventiler af samme grund (også selvom man typisk må bore hullet i fælgen op ;-)...

  • #5   18. maj 2021 #4 Jeg oplever at tuber med solution hvor forseglingen endnu ikke er brudt er helt "udtørret", så det er ikke fordi jeg glemmer at skrue hætten på efter brug smiley

Kommentér på:
Lappegrej?

Annonce