{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

SH
SH
Tilmeldt:
11. maj 2021
Følgere: 2 Emner: 1

Ryttervægt Nishiki competition pro Hybrid. {{forumTopicSubject}}

Hej i gruppen.

Jeg er kommet der til hvor jeg gerne vil i gang med lidt cykling igen for at smide lidt vægt.

Jeg har en Nishiki hybrid stående i kælderen som jeg vil sende til cykelsmeden til noget service da den har stået stille i 4 år. 😊

Jeg er en stor dreng. Da jeg købte cyklen vejede jeg 143 kg. Den er i dag steget til 147. Jeg ved det er voldsomt. Og min bekymring går på om cyklen kan holde til mig. Eller om jeg risikerer den pludselig bryder sammen under mig. Sidst jeg kørte på den var der ingen problemer. Men er som sagt steget lidt i vægt siden.

Hvad tænker folk. Er det bare at komme igang. Eller bør jeg lade være ?

God dag alle 😊


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryttervægt Nishiki competition pro Hybrid.
  • #1   17. maj 2021 Nishiki opgiver tilsyneladende ikke noget - i hvert fald ikke noget, jeg kan finde... De andre større producenter lader til at mene 125-136kg (275-300lbs).
    Jeg antager at det er almindelige ~36 egers hjul? (Flere cykelhandlere har frarådet mig (~95kg) at købe cykler med "hurtige" hjul med få egere!)
    Personligt ville jeg bare sørge for at tjekke, at mine hjul var spændt ordentligt op (ingen løse/knækkede egere). Selv hvis de kun har dimensioneret stellet til 125kg er 20% mere (125->150kg) noget, der bør være indenfor sikkerhedsfaktoren ved normal brug. (Enhver ingeniør (mig incl) vil naturligvis sige noget andet, hvis du mod forventning får problemer ;-).
    Jeg har kørt Nishiki i mange år (den er stjålet nu) - flere gange med 30~40kg bagage uden problemer...
    Go' tur! smiley


    PS: Jeg tipper dog, at du (hvis du ikke allerede har gjort det) kommer til at skifte kranken. (Min erfaring er at Shimanos skal hedde noget med 5x eller større før de holder mere end ½år ; det bliver typisk Deore eller lignende) Men lad bare den nuværende sidde til den går kold. Hvis den vil sætte sig fast, har den nok gjort det. På nye cykler anbefaler jeg normalt lige at pille den ud og give den noget fedt i gevindene, hvis den holder det første år. De kan sætte sig noget så grusomt fast - og de fleste producenter synes at mene at der ikke skal fedt i (i min verden er det ondskab eller fejlagtig profitmaksimering)...


Kommentér på:
Ryttervægt Nishiki competition pro Hybrid.

Annonce