{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Tri cykel laves om til Racer {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens smiley

Jeg er HELT ny i dette, og har cyklet et par måneder på en Trek zektor three damecykel med relativ godt udstyr.

Nu har jeg så fået tilbudt en Tri-cykel fra Cube, Aerium fra 2012, kørt under 1000km.

Selve cyklen er jo pænt fed, og den triller virkelig lækkert.
Men tri-styret tror jeg ikke jeg vil kunne enes med, så tænkte lidt på om man kunne skifte det ud med et racerstyr, uden det river ethvert budget istykker smiley
Omvendt.... min nuværende Zektor, har lige styr/mtb styr.... så man behøver vel ikke ligge ned med albuerne på en tri-cykel ?

Jeg cykler hovedesageligt selv om formiddagen, mens andre er på job, og cykler altid på øde landeveje.

Nogle der kan vejlede lidt ?
Har søgt brugtmarkedet tyndt, og kan ikke finde en racer med bedre udstyr end denne tri-cykel, og så er den jo relativ billig, 3500kr....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tri cykel laves om til Racer
  • #1   14. jun 2021 Kan du sagtens, men du får en lidt aggressiv position, du skal også være opmærksom på at netop de integrerede greb er noget af det dyreste i en geargruppe, så kan det måske ikke betale sig alligevel. Alternativt hvis du er på et lille budget kan du genbruge barend skifterne og placere dem i enden af racerstyret istedet for endcaps, og købe greb uden gearskifte.

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #2   14. jun 2021 geometrien på en tricykel er helt anderledes, den er ikke egnet til bare at "trille" afsted og en ombygning bliver dyr og kommer ikke til at fungere. køb en racercykel, du kan sagtens finde en fornuftig brugt racercykel til 3500 kr. hvis du søger efter en alu cykel med nogle år på bagen

Kommentér på:
Tri cykel laves om til Racer

Annonce