{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.562 visninger | Oprettet:

Rasmus J
Rasmus J
Tilmeldt:
11. mar 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

MTB bagdæk slider på rammen??? {{forumTopicSubject}}

Hej derude. For en lille måneds tid siden anskaffede jeg mig en cube ltd cc, som jeg er rigtigt glad for. Dog så er bagdækket begyndt at gå på rammen når jeg står op og træder. Jeg har prøvet at skifte om på for og bagdækket, førsøgt med forskellige dæktryk osv. men intet ser ud til at klare problemet.

Hvad kan man gøre? kan man evt justere ens hjul, så baghjulet bliver trukket lidt væk fra fælgen eller skal man have nogle tyndere dæk? eller hvad?

Håber i kan hjælpe:)

Mvh Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB bagdæk slider på rammen???
  • #1   30. apr 2012 Det lyder træls, kan være et par ting som er galt...

    Bagstag er knækket på stel (mindst sandsynligt), eger i baghjul er meget slappe (sker de løsner sig hvis hjul ikke er efterspændt siden du har fået den), fælg har fået en skade som har gjort den blød.

    Hælder mest til nr2. men få baghjul taget af cyklen og tjekket stellet grundigt efter revner er der ingen så få tjekket baghjul.


  • #2   30. apr 2012 Er det i begge sider den er meget tæt på rammen?

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #3   30. apr 2012 Nej det er kun i venstre side den går på.

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #5   30. apr 2012 ahh det skal da i hvert fald prøves. Syntes bare at det er rimeligt stramt, men når jeg kigger på dækket så er der generelt mere plads at give af i højre side end i venstre. som om at dækket er trukket mere til venstre side.


  • #6   30. apr 2012 Rammen kan være skæv. Paraplyen i hjulet kan være gået.
    Qr kan måske ikke spænde nok og flytter sig derfor under belastning.

    Har faktisk samme problem med min egen ramme(en scott). Den er ved at blive undersøgt om den er skæv.


  • #7   30. apr 2012 Kan du ikke tvinge dækket ud til rammen når du holder stille? Der må jo være et eller andet som har meget slør, eller noget som sidder løst.

    Du må godt lige skrive hvad problemet var når du finder ud af det.


  • #8   30. apr 2012 er det muligt du kan vise os et billede af det ?

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #9   30. apr 2012 sådan som jeg kan se det, er der ikke ligefrem noget der sidder løst eller noget der er bøjet, der er bare som om at dækket sidder for tæt til rammen. her er et par billeder

    (link fjernet)
    (link fjernet)

    Det er ganske få millimeter der er fra dæk til ramme, ved ikke hvor tæt det er i forhold til andre cykler.


  • #11   1. maj 2012 Har du skiftet bagdækket på den eller er det det originale der er på ?

  • #12   1. maj 2012 Køre med en som har haft samme problem med sin Cube. Det var nede ved droppet den var slidt skævt, ca. 1 mm, og det blev til 1 cm i den anden ende af hjulet.

    Det var vist en fejl på rammen, og Cube har byttet den.


  • #13   1. maj 2012 Drej hjulet rundt, og hold en blyant eller lign på egerne. De skal sige en høj "hård" lyd, hvis de siger en "blød" lyd, kan fælgen give sig til siden.

    Bare my 5 cents.


  • #14   1. maj 2012 Jakob hvis du ser på billedet så er det vidst ikke et skævt hjul der er problemet her smiley

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #15   1. maj 2012 dækket er det der følger med, hjulet er trukket så lang tilbage det kan komme. ved sku ikke lige hvad der er galt, håber ikke det er rammen der er skæv, har købt den ved bike discount så ville være træt af at skulle sende den tilbage til Tyskland hehe. Jeg prøver at køre den på værksted. skal nok opdatere videre:) ellers mange tak for alle svarerne:)

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #16   1. maj 2012 Så har jeg været på værkstedet med cyklen. Han sagde at problemet simpelthen var fordi at dækket var for stort, det er et shwalbe 2,25" dæk der sad på, han mente at jeg skulle gå ned i et dæk der var 2,10" bredt. Han sagde at de tit havde set netop dette problem med de cykler der kommer fra Tyskland. Det skal lige siges at han brugte mere tid på at forklare at det dummeste man kunne gøre var at købe cykler i Tyskland, og at han kunne have solgt min cykel 1000 kr. billigere til mig end på bikediscount osv osv. jeg købte nogle nye dæk og der er meget mere mellemrum fra ramme til dæk, så jeg håber at det virker med de nye dæk:)

  • #17   5. maj 2012 hmmm jeg ville da godt nok mene at den skulle kunne tage dæk som er større end 2.10 .
    og det har da ikke noget at gøre med at cykle kommer fra Tyskland smiley


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #18   6. maj 2012 ja det var noget værre ævl meget af det han sagde. Men problemet er løst med de nye dæk, og syntes egentlig at cyklen er blevet væsentligt bedre både på vejen og i skoven med de nye dæk der er kommet på:)

  • #19   6. maj 2012 Min makker har en cykel magen til og han køre på 2,25 fra shwalbe og det har han gjort i omkring et år, han har dog skiftet lejer i bag hjulet.

    ps cyklen er vist samme sted smiley


Kommentér på:
MTB bagdæk slider på rammen???

Annonce