2.885 visninger
|
Oprettet:
Skæve hjul, og skæv bremseskive. {{forumTopicSubject}}
Hej CG.
Jeg har et problem. Det er ikke længe siden jeg gjorde mig købet af min GT. Siden da har den været nede ved cykelhandleren en gang, og få strammet egerne, fordi hjulet var lidt skævt. Det er det igen nu, både foran og bag ved, men nu også skiverne foran.
Hvordan kan det være? Og er der noget at gøre, udover nye skiver?
Kan ikke rigtig forstå det, da jeg ikke har kørt særlig hårdt på den. Den har ikke været ude på nogle desiderede MTB ruter, kun lidt småture i de små skove omkring Hobro.
Håber i kan hjælpe.
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 9
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 5 Emner: 38 Svar: 222
Jeg kender så heller ikke meget til cykeldele, men køre selv med SHIMANO skiver, og mener da bestemt ikke de laver nogle skod dele. Det er i hvert fald ikke det de er kendt for
mar 2012
Kunne tilmed se, at det ligesom om skiven "sliber"/"Kører" på, i kaliberhuset, som om skiven er for stor.. Det sgu noget værre pis..
Men ellers, så jeg rigtig tilfreds med min ..
sep 2011
dec 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
sep 2011
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 14 Svar: 169
sep 2011
Men heller ikke her. Det er som om det bare skete fra den ene dag til den anden.
dec 2011
dec 2011
mar 2012
Kunne se når jeg snurrede hjulet, at skiven pr. ½ omgang ca. ga sig meget ind mod den ene side af kaliberen, så tog jeg bare og vrikkede den modsat med hænderne, og rettede kaliberen lige i midten af skiven, så nu skurer/bremser den ikke længere.
Så det var sådanset let nok..
Skæve hjul, og skæv bremseskive.