{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.885 visninger | Oprettet:

Skæve hjul, og skæv bremseskive. {{forumTopicSubject}}

Hej CG.

Jeg har et problem. Det er ikke længe siden jeg gjorde mig købet af min GT. Siden da har den været nede ved cykelhandleren en gang, og få strammet egerne, fordi hjulet var lidt skævt. Det er det igen nu, både foran og bag ved, men nu også skiverne foran.
Hvordan kan det være? Og er der noget at gøre, udover nye skiver?
Kan ikke rigtig forstå det, da jeg ikke har kørt særlig hårdt på den. Den har ikke været ude på nogle desiderede MTB ruter, kun lidt småture i de små skove omkring Hobro.

Håber i kan hjælpe. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skæve hjul, og skæv bremseskive.
  • #1   2. maj 2012 Har også lidt problemer med min skive foran.. Det pis irriterende.. Har lige haft skilt det ad i dag og renset/slebet og smurt, samt prøvet at justeret det lidt, men synes stadig man kan høre skiven for hver halve omgang.. Synes heller ikke jeg har kørt på noget.. Gudve om de har en svaghed? Dont know' desværre..

• #2   2. maj 2012 Det er nemlig noget værre lort! smiley
    Jeg kender så heller ikke meget til cykeldele, men køre selv med SHIMANO skiver, og mener da bestemt ikke de laver nogle skod dele. Det er i hvert fald ikke det de er kendt for smiley

• #3   2. maj 2012 Ja jeg synes det lidt træls..
    Kunne tilmed se, at det ligesom om skiven "sliber"/"Kører" på, i kaliberhuset, som om skiven er for stor.. Det sgu noget værre pis..
    Men ellers, så jeg rigtig tilfreds med min .. smiley

• #4   2. maj 2012 Hmm.. Det lyder underligt. Vi må vente på der kommer nogle kloge hoveder, som kan hjælpe os smiley

• Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #5   3. maj 2012 Løft kaliberen 1-2 mm med et par rustfrie spændeskiver, så den slipper skiven.

• #6   3. maj 2012 Takker. Det skal prøves smiley

• #7   4. maj 2012 Hvis skiverne er skæve kan de sagtens rettes op med hænderne. Mem forstår ikke hvordan de bliver skæve hvis det ikke er ved styrt...

• #8   5. maj 2012 Niels A - Jeg har skiven af nu. Hvordan kan det lade sig gøre at rette den med hænderne? Er det ikke ret umuligt? Jeg tør ikke rigtig bøje i den. Til sidst er den jo helt skæv?
    Men heller ikke her. Det er som om det bare skete fra den ene dag til den anden.

• Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

#9   5. maj 2012 Gentagne gange opvarmning/nedkøling kan gøre en skive skæv, på samme måde som en (billig) stegepandebund. Bedre kvalitet stål kan løse problemet. Eller køb en god to-delt som eks. RT76, så er problemet løst...

• Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

#10   5. maj 2012 (materialet udvider sig uensartet, men da det ikke kan udvide sig lineært i samme plan, krummer skiven istedet....)

• #11   13. maj 2012 Så fik jeg kigget lidt på min..
    Kunne se når jeg snurrede hjulet, at skiven pr. ½ omgang ca. ga sig meget ind mod den ene side af kaliberen, så tog jeg bare og vrikkede den modsat med hænderne, og rettede kaliberen lige i midten af skiven, så nu skurer/bremser den ikke længere.
    Så det var sådanset let nok.. smiley

Kommentér på:
Skæve hjul, og skæv bremseskive.

Annonce