{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.093 visninger | Oprettet:

Udskiftning af kæde og tandhjul {{forumTopicSubject}}

Hej CG..

Jeg har været nede i den lokale cykelbiks for at få justeret gear, men de sagde at de ikke kunne indstilles ordenligt da tandhjul og kæde er slidt.

Så jeg tænkte at det ville være noget billigere at købe det hele på nettet, men mit problem er jo så at jeg ikke ved hvilken kæde og tandhjul jeg skal købe?

Har en Sram PG 990 kasette liggende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af kæde og tandhjul
  • #1   3. maj 2012 Hvis ikke du ved hvad du skal bruge, er det billigst at købe hos den lokale cykelbiks smiley (eller også skal du være heldig at ramme rigtigt i første forsøg)

    Kig på de stumper du vil skifte - der plejer at stå modelnumre på det hele.


  • #2   3. maj 2012 Er det ikke muligt at købe de forrest tandhjul løst ? Syntes ikke rigtigt jeg kan finde dem nogle steder? smiley

  • #3   3. maj 2012 Så er det fordi du ikke kigger smiley

    Husk at købe en kædemåler med nu du er igang. så kan du køre 3-4 kæder pr klinger/kassette uden at slide det i stykker. Jo mere slidt din kæde er jo hurtigere slider den din klinger og kassette


  • Anders W
    Anders W Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 44
    #4   3. maj 2012 Hvis du kører 9-speed, kan du sagtens bruge din kassette, så skal du bare have en 9-speed kæde. Det er lige meget om den hedder shimano eller sram. Klingerne burde også være lige til at skifte, bare du har antal tænder/hul afstand.

Kommentér på:
Udskiftning af kæde og tandhjul

Annonce