{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.280 visninger | Oprettet:

Brian S
Brian S
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 60

Ønsker, at hæve styret på min MTB = ??? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg er blevet ejer af en MTB.

Jeg er ca 2m høj, og kunne godt bruge, at jeg kunne få mit styr lidt højer op (Touring kørsel) Hvad vil det kræve?

Er den eneste mulighed en anden frempind?

og i så falde, hvad skal jeg kigge efter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ønsker, at hæve styret på min MTB = ???
  • #1   28. maj 2012 du kan os købe et riser styr,
    og du kan sætte skiver under frempinden, så den kommer lidt højere op på stilken..

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    maj 2012

#2   28. maj 2012 Det med at sætte skiver under frempinden, det tror jeg desværre ikke er muligt, og så kan den øverst skrue på frempinden ikke nå kornrøret. ;(

Og det med et riser styr, var da en mulig hed. Den må da gi lidt højde ja.

Er det ikke også mulig med en frempind som kan justeres? Eller får man en mårkelig stillig på cyklen hvis man laver dette nummer?

• #3   28. maj 2012 altså på min der går kronrøret kun op i halvdelen af frempinden, og det har jeg kørt en hel sæsong med en del styrt uden der sker noget smiley

hmm jo man kan vel os få en frem pind der kan justeres op ad, men man skal self os passe på det ikke bliver for meget sofacykel smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    maj 2012

#4   28. maj 2012 Det er rigtig, det er ingen sofa cykel, men den blir brugt lige så meget på vej som grus og skov, så det ville være rart at kunne køre lidt mere touring kørsel på vejen.

• #5   28. maj 2012 Anders S. Det er virkelig skidt at køre med det som du gør.

Stilken må maks være 2-3 mm under kanten på din frempind.

• #6   28. maj 2012 michael G, tja var godt klar over der ville komme kommentare på det, men kan kun dele min erfaring og har kørt MANGE skov km med den opsætning, og der er ikke sket det mindste, det er min erfaring

• #7   28. maj 2012 Problemet er, Der er kun 1 bolt der strammer om stilken, strammer du den øverste bolt vil du nemt kunne stramme den væsentligt mere ind den nedersten. Problemet med det er at frempinden vil kunne glide af. Den bliver faktisk kun holdt tilbage af top-cap'en som ikke er designet til at tag den slags stress.

Jeg prøvede det selv hvor jeg min frempind var næsten som du beskriver. Det knagede som jeg ved ikke hvad og mit styr flexede HELT vildt pga den kun var spændt med 1½ bolt ca.

Når man så vrider i styret så forplanter den stress sig direkte i top-cap'en og dens bolt...

• #8   28. maj 2012 tja jeg har ingen problemer med det smiley og den har taget mange tæsk..

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    maj 2012

#9   28. maj 2012 Mikkel S: Det er lige nøjagtig sådan en jeg leder efter. Var ikke klar over den fantes smiley

Er det standart diameter på kronrøret på alle MTB? Eller skal jeg ha skilt lortet ad og målt mig frem?

• #10   28. maj 2012 Inden du sætter den forlænger på, skal du lige huske at tjekke længden på bremse og gearkabler, da de højest sandsynligt ikke er lange nok til at blive hævet så meget

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    maj 2012

#11   28. maj 2012 Dennis: Tak for tippet, det var en ting man højest sansynlig nemt kunne glemme i alt iveren efter, at få styret op smiley

• Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #12   28. maj 2012 Ritchey laver en rigtig fin justerbar frempind i 80, 100 og 120 mm længde, hvor du kan justere dig frem til den rigtige position, blot ved at løsne en skrue. Og så koster den tilmed ikke alverden...:-)

NB: Jeg er selv 194 cm på et 22" MTB-stel, så jeg (gen)kender problemet.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    maj 2012

#13   29. maj 2012 Jeg havde også tænkt lidt på det. Men problem er ikke, at jeg ikke kan komme langt nok frem, men derimod langt nok op. Og jeg ved godt, at får jeg en lang nok frempind som kan justeres, så kommer jeg også en smugle op ad. Men jeg er ret godt tilpas med min stilling på cyklen, jeg mangler bare lidt højde smiley

Kommentér på:
Ønsker, at hæve styret på min MTB = ???

Annonce