{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.885 visninger | Oprettet:

Andreas  S
Andreas S
Tilmeldt:
7. jun 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Min cykel takker over! {{forumTopicSubject}}

Hej CG. Har fået en ny kæde på min mountainbike, men jeg kan ikke kører på højere end klinge 3 bagpå dvs. Den hakker over hvis den kommer i højere gear! Så er mit spørgsmål: Er det så ikke en forkert kæde der er kommet på? smiley

//Andreas//


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min cykel takker over!
  • #1   7. jun 2012 slidt kassette klinger.

    Har du målt den gamle kæde med en kædemåler inden du skiftet den eller den bare slidt til den ikke kunne mere?


  • Andreas  S
    Andreas S Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #2   7. jun 2012 Min kæde sprang. Også fordi jeg ikke er så god til det med cykler (mere motocross osv. da jeg selv kører) Også sendte jeg den bare ned til cykelhandleren, også satte han en ny kæde på. Så spurgte jeg ham jo så hvorfor den takkede over, og hvad det ville koste at lave det, og han sagde 800,-

  • #3   7. jun 2012 Du har selv svaret Andreas smiley

    Ny kassette evt klinger.

    Hvis du har en kædemåler så kan du køre flere kæder på samme kassette og klinger uden du slider det hele i stykker og skal skifte det hele på en gang.

    Jo mere slidt din kæde bliver jo hurtigere bliver resten slidt ned. Så hvis man sørge for at holde øje med hvor slidt den er og skifte i tide kan du forlænge livet på kassette/klinger.

    Jeg er selv på nr.3 kæde (på over et år) nu på samme klinger og kassette og overvejer om det snart er tid til en ny kassette.


  • Andreas  S
    Andreas S Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #4   7. jun 2012 Men kan det virkelig passe at det koster 800,-? Jeg har en kassette liggende der ikke er særlig brugt, men ved ikke hvordan jeg sætter den over på smiley

  • #5   7. jun 2012 Du skal være sikker på din gamle kasette er MEGET ny da den ellers ikke vil køre ordentligt på kæden.

    Så skal du være sikker på det er samme måde kasetten bliver sat på baghjulet (om det er kasette eller skruekrans)

    Så skal du være opmærksom på hvor mange tænder der er på hhv. din gamle kasette og din nye.

    Du skal se om der er lige mange tandhjul på nyt kontra gammelt.

    Og så skal du naturligvis også have værktøjet.

    Så er 800,- så meget igen ? tjaa - det må du jo afgøre.


  • #6   7. jun 2012 800 kr. virker lidt dyrt. En kasette koster fra 100 kr. og opefter. Det tager ikke en cykelhandler lang tid at skifte sådan en og lige indstille gearene. Men det kommer også an på hvad kvalitet han sætter på. Hvis du bare bruger din MTB som bycykel behøver du ikke det vilde.

  • #7   7. jun 2012 Og nej det er ikke svært selv at skifte, men det kræver lidt specialudstyr, så hvis du ikke har det til at ligge bliver prisen hurtigt høj hvis du ikke kan låne dig frem.

  • Andreas  S
    Andreas S Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #8   7. jun 2012 Jeg syntes bare det er mange penge at ofre på min cykel! Den er ved at være NOGET slidt, og skal også snart have en anden, men jeg må vist bare betale det, det koster smiley

Kommentér på:
Min cykel takker over!

Annonce