{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.372 visninger | Oprettet:

Landevejsdæk til 29'er {{forumTopicSubject}}

Jeg kører rigtig meget landevej på min Trek Mamba, og det bliver ikke til så meget singletrack - derfor kunne jeg godt tænke mig nogle dæk der er mere egnede til landevej så jeg kan få noget mindre rulle modstand - har i nogle forslag?

Mvh
Niels

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Landevejsdæk til 29'er
  • #1   13. jun 2012 Der er masser af muligheder, jeg har kørt på Schwalbe Marathon Supreme, de ruller super godt og med et eminent greb på asfalt...

• #2   14. jun 2012 29er hjul er jo samme størrelse som hjul til landevejs cykler. Så market er temlig stort

700c du skal bare kontrollere de kan sidde på en tilpas bred fælg som du har

• #3   14. jun 2012 Okay det var jo en mulighed.
    Jeg havde overvejet Scwalbe Big Apple da de stadig er i en tilpas stor størrelse så min cykel ikke kommer til at se komplet vanskabt ud, og samtidig har den meget lidt dækmønster så den burde kunne køre hurtigere end mine nuværende Bontrager knop-dæk.
    Er der nogen der har erfaring med Big Apple?

• #4   14. jun 2012 Jeg har haft dem på en retro cykel på et tidspunkt, og kæresten kører på dem på 5. år, de ruller super godt.. Men der findes dæk med mindre rullemodstand...

• #5   14. jun 2012 Vil det sige at jeg kan tage et 700c dæk og i teorien sætte det på? hvad skal dækket hedder før det passer på mine Bontrager AT-850 fælge?
    Jeg ved ikke super meget om racer dæk, kan i foreslå et dæk muligvis?

• #6   14. jun 2012 Min ven hvorfor ikke bare købe en der er mere til landevej, i stedet for din mtb.

• #7   14. jun 2012 Det er et rigtig godt foreslag, men budgettet er desværre ikke til at købe ny cykel - derudover så kan jeg rigtig godt lide at køre terræn og den mulighed vil jeg ikke af med:) så længe jeg har dækkene liggende, så kan jeg bare smide dem på:)

• Jarl S
    Jarl S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #8   14. jun 2012 Jeg forstår ikke rigtig du er bange for rullemodstand?
    Hvad med modvind og bakker?
    Det er ikke for at være flabet, men hvorfor cykler du..
    er det for frisk luft og motion en det kun sundt med lidt modstand.. det gør dig stærkere..
    Carbon cykler og dråbe hjelm, er værktøj til speed.. hvis man skal vinde i et løb..

• #9   14. jun 2012 Bare fordi man siger, at det ikke er for at være flabet, så gør det ikke ens kommentar mindre flabet.

Men bortset fra det så har du da ganske ret i, at modstand er sundt - jeg ser bare modstand i hvor lang en rute jeg kan cykle, på en let og hurtig-rullende cykel.

Kører du da rundt med cement i rygsækken og firkantede hjul, bare fordi du bliver stærkere af det?

• #10   14. jun 2012 Tak til jer andre for jeres viden, nu er jeg blevet lidt klogere på cykelteknik og geometri.

Ps. jeg har valgt at følge Jarl's råd og monteret kloakdæksler i stedet for dæk ;-P

• #12   14. jun 2012 Kloakdæksler den var god :oD Tror jeg sku også jeg vil gøre på min, og så stel af kloakrør bare for at gøre det hele lidt beder hehe ;oP

• #13   14. jun 2012 Super Jesper, det er et nyttigt link!

Ja MBG, jeg har også overvejet at montere en bremseskærm bag cyklen, så får man ekstra meget ud af den modvind:P

• #14   14. jun 2012 Hehe du for syg ;0D

• Jarl S
    Jarl S Tilmeldt:
    jan 2012

#15   15. jun 2012 NIels L
    Du vil cykle.. bare det ikke koster dig energi?
    >jeg ser bare modstand i hvor lang en rute jeg kan cykle, på en let og hurtig-rullende cykel.
    Så er du mega stærk ikke?
    Fint nok.. du snyder jo bare dig selv smiley

Nu du selv spøger.. så cykler jeg korte hårde ture.. pulsen op!
    Jeg sidder ikke og træder timevis uden det giver noget igen..
    Jeg har kanon styrke og kunne blive ved længe,, det giver bare nada!

Jeg syntes bare der er for mange som dig, der tror man er god med bedre udstyr.. tænk lidt over det.. det er lige omvendt..

• #16   15. jun 2012 Luk nu Jarl. Han har ikke en skid ud af dine såkaldte råd om hvordan du træner og er mega-over-menneske-stærk! Manden vil have nogle gode dæk på sin mtb, så han får bedre komfort og slipper for at høre på summen fra dæk og får en mere smooth tur.

Selvfølgelig er man god med godt udstyr. Du kan jo ikke køre lige så hurtigt på en gammel rusten havelåge som på en fullcarbon topdollar fartmaskine vel? Fart betyder noget når man sidder på sin cykel. Det er nederen at køre 20 km/t når man nu kunne køre 40 ik? Ellers kørte vi alle jo rundt på støbejerns stel med 50kg oppakning.. for man bliver så stærk!

• #17   15. jun 2012 slap nu lige af Jarl,

der er jo ingen grund til at købe et dæk med de største traktor knopper når man kan få et mere egnet til jobbet til samme pris.

Hvis han var ude efter at high performance carbon cykel og TT hjelm så kørte han nok ikke på en MTB på landevejen vel. Det i sig selv giver jo god træning, hvad så om han vil have et dæk der rent faktisk er EGNET til opgaven i stedet for et MTB dæk som primært er lavet til at køre på alt andet ind asfalt.

• #18   15. jun 2012 Niels L: jeg synes du skal kigge på dæk til racere i stedet for Scwalbe Big apple. De er ret tunge, men giver selvf bedre komfort pga stort luftindhold. kig evt efter dæk i 700x28C størrelse.

• Jarl S
    Jarl S Tilmeldt:
    jan 2012

#19   16. jun 2012 Jeg er cool.. syntes bare folk skal tænke over hvorfor de cykler..

• #20   16. jun 2012 Det er iorden Jarl, tag nu din tons tunge ged og kør en tur og tænk på alt den træning du får i modsætning til os andre.

Så forstyrre du mindre herinde tak.

• René L
    René L Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 3
    #21   16. jun 2012 Det hedder en Speed Chut og kan bruges af både løbere og til evt sprint træning på cyklen
    http://www.wayfair.com/SKLZ-Speed-Chute-SAQ-SC01-02-ZLK1001.html

• #22   16. jun 2012 Den der speed chute sidder da helt forkert, den skal da sidde foran, ellers virker den da ikke smiley

• #23   16. jun 2012 Jarl du er altid velkommen til at kommentere her, det giver god underholdning:)

Til jer andre, så mange tak for jeres gode råd og hjælp til at tage lidt pis på Jarl, han kunne vist godt trænge til at tø lidt op.

Respekt til Rene for rent faktisk at finde sådan en skærm - Tænk at nogen har opfundet den:P

For at vende tilbage til emnet omkring dæk, så læste jeg lidt på Scwalbe's hjemmeside og som jeg forstår det så er der faktisk mindre rulle modstand i bredere dæk end i smalle dæk fordi dækket bliver mindre deform under kontakten... så jeg tror jeg vil holde mig til MTB dæk, i en god bredde, så jeg stadig kan køre offroad, men med lidt mindre dækmønster så den ikke larme og vibrerer under landevejs kørsel.

Giver det hele mening? ret mig endelig - jeg overvejede lidt Continenlal race king, de ligner lidt det jeg taler om?

• #24   16. jun 2012 Race king eller X-king som det vidst hedder idag er RIGTIG godt til dit formål smiley

• #25   16. jun 2012 Hvis du bor i stor KBH har jeg et sæt du kan få til en billig penge.

• René L
    René L Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 3
    #26   16. jun 2012 Jeg har også et sæt Race King, brugte men gode. Vist du bor nærmere Ringsted

• #27   16. jun 2012 Jeg er desværre stavnbundet i det mørke Vestjylland, så kommer meget sjældent derover - men det er da rart at høre at jeg ikke har skudt helt forkert med de dæk smiley dem må jeg få købt i næste måned:-)

• Jarl S
    Jarl S Tilmeldt:
    jan 2012

#28   17. jun 2012 Niels L
    Du tager sku pis på på dig selv med hele din tråd smiley
    Ikke på mig smiley
    Nu drejer du den til brede dæk alligevel har mindre rullemodstand..
    Men du glemmer vægten er større.. den er nemlig vigtig.

Du kan også øge dæktryk for minder modstand..
    men som jeg "skrev" til at starte med du skal selv træde..
    Så nyd det eller ta bussen smiley

Michael G:
    Hvorfor tror du mine MTB´s er tons tunge??
    Det er de ikke, men jeg køre også singletracks!
    Hvorfor forstyrre jeg herinde?
    Fordi Niels L opretter denne tråd.. det falder jeg altså ikke på halen over..

Rasmus er inde på det det rigtige mht til knop dæk larmer lidt.. men skal du vente til næste måned inde du har råd?
    Men Rasmus.. man er ikke bedre med bedre udstyr
    Med mindre man er i konkurrence og skal vinde.. der kan udstyr hjælpe!

• #29   17. jun 2012 Jarl stop nu med at gøre dig mere til grin.

Og den må jo være tons tung efter din egen logik

• #30   17. jun 2012 Hov - jeg fandt lige ud af at CG har en filterknap - smart smiley

• #31   17. jun 2012 Ja den kan være fantastisk smiley

Kommentér på:
Landevejsdæk til 29'er

Annonce