{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.355 visninger | Oprettet:

Kasper R
Kasper R
Tilmeldt:
15. jun 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Min kæde sprænger, men hvorfor?? {{forumTopicSubject}}

Sidste sommer fik jeg skiftet kæde og casette på min mountainbike da min kæde var sprunget 5-6 gange og jeg havde repareret det med samleled! Så fik jeg altså skiftet casetten og kæden. Jeg har stort set kun brugt den til bykørsel 3 km hver vej og den blev opstallet inden der kom salt på vejene. I går skiftede jeg så et led da jeg kunne se at det var ved at sprænge. Idag da jeg kiggede næremere på kæden var der to led der var så godt som sprunget, og yderligere tre der var revnet! hvad er der i vejen med min forholdsvis nye cykel? (1 år 9 mdr.)

Som sagt er den under 2 år gammel og købt ved forhandler, men sidst jeg var inde for at reklamere over det afviste de og sagde det var ganske normalt slid, da den var ca. 6-7 mdr. gammel!

Det er en Trek 4900 der er tale om ikke verdens dyreste cykel, men det er stadig træls at have brugt kr. 5700 på en cykel hvor der potentielt skal bruges 3000+ på reperationer.

Så hvis jeg kunne få et svar som jeg kan bruge mod forhandleren ville jeg blive meget glad jeg har jo stadig ca. 3 mdr. reklamationsret på den


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kæde sprænger, men hvorfor??
  • #1   15. jun 2012 Kæden har ikke noget med din cykel at gøre.
    Der kan være tale om, at du har købet en billig kæde, som nok ikke er så god.
    Eller bar det at du har en mandags cykelkæde.
    Måske kæde og krans ikke passer sammen. ja det jo svært at sige. Men vil nok skifte til en bedre kæde til MTB.
    Sram, Shimano eller KMC.
    Måske det vil hjælpe. Men som sagt, svær at vuderer når man (os/vi) ikke lige kan se hvad og hvorledes kæden køre på din cykel.


  • #2   15. jun 2012 Har trådt 1200 km på min kæde uden noget, min cykel er måske et par uger ældre men har trådt igennem på både vej og skov.

  • #3   15. jun 2012 Forkert brug?

    Køre du meget i stor klinge både foran og bagpå?

    Skifter du gear når der er høj belasting på kæde altså mens du træder virkelig hårdt til?

    Og ja det under slid dele så ingen reklamation. Med mindre de er defekte hvilket det ikke lyder som om de er


  • Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   15. jun 2012 Jeg fik skiftet til en SRAM PG970 casette og en SRAM PC991 kæde som jeg har kørt max. 300 km på!

    Jeg kører mest på midterste klinge og midterste gear (5,6 og 7) og skifter sjældent når der er hård belastning. Skifter altid ned inden jeg skal holde stille og inden det begynder at gå op ad bakke!


  • #5   15. jun 2012 Det lyder da meget underligt så.
    Har du kigget efter om der er nogle skæve tænder på klingerne som hurtigt kan slide eller ødelægge kæden?




  • #6   15. jun 2012 hvad vedligeholder du kæden med, og hvor ofte ?

Kommentér på:
Min kæde sprænger, men hvorfor??

Annonce