{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Dustie D
Dustie D
Tilmeldt:
4. aug 2021
Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2

Meget ringe bremseeffekt på nye fælge {{forumTopicSubject}}

Halløj eksperter smiley

Indrømmet, jeg ved stort set intet om cykler og står nu med en cykel med fælge som på billedet og der er den ringeste bremseeffekt jeg længe har oplevet (bremserne er ellers ok). Der står højt og tydeligt på producentens hjemmeside "Type of brakes: DSC / rim brakes" men hvis man kigger på dem der udelukkende er til fælgbremser så er de *ikke* sorte hvor fælgbremsen har kontakt i modsætning til dem der er disc/rim brake kompatible. Kan det passe de kun er til skivebremser, selvom producenten skriver noget andet, eller hvad i alverden kan gøre at bremser der ellers virker fint ikke har den store effekt herpå? Sælger siger "de skal slides til" men med den ringe effekt der er så er jeg usikker på om jeg overlever længe nok til at opnå den mindste slitage (jeg har kørt et par ture og bremset en del gange).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget ringe bremseeffekt på nye fælge
  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
    #1   4. aug 2021 Her er der i midten af billede en fælg der ikke er til disc+rim. Bemærk den ikke er helt sort..

    profilbillede
  • Morten P
    Morten P Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   5. aug 2021 Kan du ikke tage et billede af din egen fælge?, Jeg har ikke hørt om fælge der er lavet til begge dele, det vil jo koste ekstra at producere.

  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 2
    #3   6. aug 2021 Fælgene er helt magen til dem på billedet så der er ikke rigtig noget nyt at se. Men jeg kan se jeg glemte et link til producentens hjemmeside og for at det ikke skal være løgn da jeg så fandt det så er der nu nye billeder (dem jeg lagde ind her var der før) og en hel anden tekst ("Type of brakes: disc or rim brakes" står ingen steder mere, men nu står der "Frames with disc brakes") smiley

    Forøvrigt, angående at det skulle koste ekstra så er det forkert. For at holde produktions prisen nede er det ofte de samme men bare med bremsefladen slebet ned/umalet hvis nødvendigt i det pågældende materiale. Se de to billeder. Dem til skivebremser (som de jo så er ifølge den nye tekst) og dem til fælgbremser er 100 procent ens, bortset fra bremsefladen er slebet ned/umalet.

    De må skiftes ud eller slibes smiley

    Her er linket forøvrigt. Bemærk at der nu ingen steder står noget om disc + rim som jeg ellers copy&pasted direkte fra siden og her ind i første besked. Umiddelbart synes jeg det ligner de har fået helt ny hjemmeside..

    Nu glemte jeg linket igen!
    https://www.kellysbike.com/en/wheelsets-c29/draft-dsc-r-26-black-p48138


Kommentér på:
Meget ringe bremseeffekt på nye fælge

Annonce