{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.247 visninger | Oprettet:

Gearing - bjerge {{forumTopicSubject}}

Hej,
Landet ligger sådan jeg skal ned og prøve kræfter med de italienske apler. Jeg kører her hjemme med en gearing der hedder 53-39 på kranken & 27-12 i bag, er der nogen måde hvorpå jeg kan få en lettere gearing uden jeg skal skifte til Shimano dura ace compact ??

håber nogen kan hjælpe.
på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearing - bjerge
  • #1   1. jul 2012 Hvor tung er du, og hvilken form er du i?

Billigeste måde er nok en 12-28 eller 12-30 kassette som denne.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=67228

• #2   1. jul 2012 Jeg vejer 78 kg og er i realitiv god form, har cyklet en del mtb over vinteren og cykler landevej 2-3 gange om ugen. Hvor meget vil det give at sætte en 12-28 på i bag når vi kun snakker en ekstra "tand" ?? at skifte selve kranken er jo ret omkostelig hvis det skal være samme gruppe som jeg har monteret ( shimanoo dura ace ) snakker vi 3600,- + montering smiley

• #3   1. jul 2012 Med din vægt og form er din gearing længe fin, hvis du spørg mig.

• #5   1. jul 2012 jeg kørte bare en tur her oppe i Aarhus og omengn hvor jeg ramte en 17% stigning, ( kort men hård) der følte jeg der manglede et gear eller 2 for ikke at kører på syrer grænsen med det samme.

EB @ det ville jeg sagtens kunne "nøjes" med, tror du det ville være billigere at få en ny krank monteret i italien ( cyklernes mekka) end her i dk ?

• #7   1. jul 2012 skift til compact

• #8   1. jul 2012 Alternativt ka du jo os købe en 38'er klinge til foran og en 12-28 eller 12-30 kassette. Det vil alle dage være det billigeste. Og man ka vel altid bruge et gear mere når man kør 17% stigninger, men man ka altså nemt komme til at sidde og hjule i pedalerne uden at komme nogen vejne.

• #9   1. jul 2012 Smee @ tror ikke du har læst hvad jeg har skrevet smiley

Steffen n @ Ja tror også løsningen bliver at købe en 12-30 kassette for et lettere gear ville jeg godt kunne bruge her hjemme også når vi ikke snakker mere.
    Men er bare bange for at jeg ville komme til kort med den gearing jeg har nu, skal kører en del bjerge.

• #10   1. jul 2012 Kasper. Jeg har læst hvad du skriver og siger. men synes stadig du skal vide at en den bedste løsning er compact kranksæt og en rigtig kassette. og som andre også siger hvis du kun skal bruge det her til sommer så køb da et billigere compact, det behover jo ikke være toppen af poppen hvis du kun skal bruge det en eller to gange. og tror nu heller ikke du kan mærke forskel på f.eks. et ultrega og dura ace kranksæt.:)

• #11   2. jul 2012 Kasper B det er heller ikke alle bagskiftere der kan tage en 30 tands krans
    jeg ville finde et brugt compact sæt som Smee - anbefaler, så kan du hele tiden holde samme rytme og cadense på turen op.
    se det fra en anden vinkel, det ville være ærgeligt hvis turen blev dårlig pga en forkert gearing

god tur

• #12   2. jul 2012 Iceman @ tror også det bliver løsningen, en ultegra krank koster ikke mere end 1300,- + det løse så bliver nok sådan en. Syntes bare det var voldsomt at Jensen cykler her i Aarhus skulle have 4500,- for at skifte til dura ace compact.

Kommentér på:
Gearing - bjerge

Annonce