{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.221 visninger | Oprettet:

700c fælge på mtb nav? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet ud af at mine 700c racerfælge til min gade-cykel, kan sidde på min 26" MTB, med tynde 700x23 dæk. Men der mangler naturligvis skivebremser.

Det kunne være et skægt lille projekt at bygge et sæt 700c racerhjul, til landevejsturene på mtb'en. For at lære at strikke hjul sammen og for at få et ekstra hjulsæt, så jeg ikke skal skifte dæk til de lange ture på landevejen. Er der nogen der har erfaringer med det? Hvad skal jeg tænke over? Hvordan regner jeg ud hvilke længde eger jeg skal bruge?

Mvh Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  700c fælge på mtb nav?
  • #1   11. jul 2012 Hvorfor køber du ikke et billigt 29 hjulsæt i stedet for? Det er 700c

  • #3   11. jul 2012 Rasmus

    Det du skal vide for at komme frem til den længde eger du skal bruge er følgende:

    Du skal finde ud af hvilket nav du vil/skal bruge (navn-model og antal huller)

    Du skal huske at et mtb nav normalt er på 135mm i brede og ikke 130mm hvis du skal ud og handle navsæt.

    Du skal beslutte hvilken fælg du ønsker at bruge (husk antal af huller skal passe).

    Du går ind her (link fjernet) udfylder data og så regner den længden ud for dig.

    Der er mange udregnere rundt på nettet så en tur i eks google vil vise dig andre mulighedder også, dt fungere dog ganske godt.

    Der er selvfølgelig også den matematiske løsning men så skal du til at sætte dig endnu mere så er det ikke besværet værd.


  • #4   11. jul 2012 Køb 29'er hjul med DT swiss fælge. De er så smalle så det burde ikke være noget problem med 23c dæk.

  • #5   11. jul 2012
    Han lære sku da ikke at lave hjul ved at købe sig til er færdigt hjulsæt, så hvor er det sjove og udviklende i det ?

    Rasmus hvis du en dag skulle komme til det lidt sydlige jylland så skal jeg gere lære dig at lave hjul, har værktøjet der er nødvendigt.


Kommentér på:
700c fælge på mtb nav?

Annonce