![[Principia] Daniel H N {DMCC} .](https://billeder.bazoom.dk/cykler/bruger/1/90/90/635287733236070000/3941/principia-daniel-h-n-dmcc-_.jpg)
Tilmeldt:
10. apr 2007 Følger: 68 Følgere: 68 Cykler: 6 Emner: 136 Svar: 1.275
dæk tryk? Kan jeg komme mere i? {{forumTopicSubject}}
Hej CG Hvor meget tryk kommer i i jeres racerdæk? Jeg går og bliver mere og mere overbevist om at jeg godt kan komme mere luft i mine dæk men....:
Jeg Kører lige nu med 8 bar(120 psi) i mine dæk fordi det står på fælgen, men mine dæk kan klare 12 bar(175 psi).(Vredestein Fortezza Tricomp)
Som sagt står der et mak pressure på mine Spinergy, men virker sagtens til at kunne holde til mere? Og kan det være skidt at have så dårlig overensstemmelse mellem dæk og fælge.
JEg har en teori om at de 8 bar er et udsagn for konstant træk de kan holde til, altså hvis man ikke lufter dækkene ud hver gang man har været ude at køre.
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 19 Cykler: 5 Emner: 37 Svar: 241
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 19 Cykler: 5 Emner: 37 Svar: 241
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 4 Emner: 52 Svar: 1.012
jun 2011
Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 194
Når det så er sagt så kan dine fælge nok godt tåle mere end 8 bar, men vil ikke anbefale det. 8 bar er mere end rigeligt og i nogle tilfælde for højt et dæktryk.
"[...] alt under 8 bar det er shit"... Det giver ingen mening. Det afhænger helt og aldeles af underlag, vejret, vægt
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 21 Cykler: 15 Emner: 3 Svar: 484
apr 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Cykler: 6 Emner: 136 Svar: 1.275
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 21 Cykler: 15 Emner: 3 Svar: 484
7.5-8.5 er det optimale alt efter vægt og vejens beskaffenhed.
9 bar er fint hvis man kør på silke eller er overvægtig.
jun 2011
Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 194
Når du har for højt dæktryk så hopper dækket over små ujævnheder osv. Det er ikke noget som umiddelbart kan mærkes eller ses, men det betyder at dækket ikke er i kontakt med underlaget 100% af tiden. Så mister du fremdrift og vejgreb, præcis som Steffen siger. Det er af samme årsag at en MTB har affjedring og et væsentligt lavere dæktryk. Det er for at holde hjulene på underlaget, for så har man konstant fremdrift og vejgreb. Så snart dækket mister kontakt med underlaget, så mister man både fremdriften og vejgrebet.
apr 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Cykler: 6 Emner: 136 Svar: 1.275
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 7 Svar: 87
Udelukkende for og mindske rullemodstand og for og undgå punkteringer, og Det er rigtigt man mister lidt at komforten, men det går nok
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 21 Cykler: 15 Emner: 3 Svar: 484
9.0-9.5 bar hjælper INTET på de ting du nævner, tværtimod.
"Den køre stil som jeg har dikterer gerne et lidt mere letløbende hjul"
Hahahaha den må du gerne lige uddybe
jun 2011
Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 194
Jeg kan anbefale at I læser lidt om dæktryk og rullemodstand...
apr 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Cykler: 6 Emner: 136 Svar: 1.275
og ang punkteringer så giver det jo også fin mening, at jo højere tryk des mere slås stenene væk fra dækket i stedet for at sætte sig i det og arbejde en punktering frem...
Det virker i praksis.
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 21 Cykler: 15 Emner: 3 Svar: 484
Du har jo allerede besluttet dig for hvad du vil gøre, selvom folk skriver noget andet.
ifølge din "mindre trædeflade" optik så må et 18mm dæk pumpet op til 12 bar jo være det hurtigste, ikke sandt? Forholder det sig sådan i virkeligheden? NEJ!
Læs og lær: •The higher the air pressure, the less the tire will deflect.
The trade-off with this is that if you pump the tire up too hard, you lose the benefits of pneumatic tires: the ride becomes excessively harsh, and traction will be reduced. In addition, extremely high pressures require a stronger (heavier) fabric and stronger (heavier) rim flanges.
When riding on a smooth surface, rolling resistance does decrease theoretically with any increase in pressure, but with modern, high-quality tires the rolling resistance at correct inflation pressure is already so low that the infinitesimal reductions gained are more than outweighed by the trade-offs.
In practice, riding surfaces aren't perfectly smooth, and overinflation actually increases rolling resistance, due to vibration.
dæk tryk? Kan jeg komme mere i?