{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Renoveringsprojekt {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge hoveder!

Jeg har en gammel cykel med et godt stålstel >20 år der trænger til renovering/opgradering: Slør i krankboks, baghjul med Nexus 5 gear og rullebremse. Der er geardrop på stel, så det er vel muligt at montere hjul med krans og bagskifter?
Der er ikke påsvejst beslag for V-bremse, så jeg er vel bundet til en rullebremse løsning, da jeg vil køre med 700x35c dæk. Cyklen skal bruges til pendling 2x12 km gennem Århus, så lave gear er et must.
Gåde råd til en løsning?

Har været ved et par værksteder i Århus, men de er mest interesseret i at sælge mig en ny cykel.
Kender i et seriøst værksted i Århus, der evt. vil skaffe/sælge mig de rigtige dele, eller er det bedre at købe på nettet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renoveringsprojekt
  • #1   24. sep 2021 Alternativt, hvis der er beslag til det. Så kan du sætte en bremse på fra en racer cykel af smiley

• #2   16. okt 2021 Jeg er ikke fan af rullebremser - men hvis ikke den er decideret defekt, ville jeg synes, at det er en udmærket løsning til bagbremsen på en pendlercykel. Og så helst en skive eller fælgbremse foran (hvor du alligevel har hovedparten af bremsekraften (tipper >>70%))...
    Mon ikke der som minimum er et hul til en standard racer-bremse?

Ifht. gearingen kan du jo evt. starte med bare at sætte et passende stort gearhjul (~20kr) på og så køre de indvendige gear ned... smiley
    Kæden skal normalt skiftes samtidig (i mangel på gode tests/erfaringer af de dyrere kører jeg nu bare med Shimano Nexus kæder (~50kr og lavet af KMC; som ikke synes de vil argumentere for hvad man får for pengene ved at købe deres dyrere versioner!) - og kig lige på klingen om den skal skiftes (eller evt. kan vendes).

Intet ondt om cykelhandlerne, men hvis ikke man har brug for deres timer, plejer de at røve i hvert fald min famile med reservedelspriserne... smiley

Mvh.
    Anders (også i Aarhus)

Kommentér på:
Renoveringsprojekt

Annonce