{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.059 visninger | Oprettet:

Rengøring af Racer {{forumTopicSubject}}

Halløj.

Jeg er ved at gøre min gamle MBK Mirage PRO klar til sommeren, og den skal jo rengøres.

Har søgt lidt på nettet.

Lampeolie er foreslået, og det tager alt oliesnavs osv?

Har haft forhjulet taget af, for at pudse det.

Hjulet kan kun sidde på en måde, dog kan man godt stille det sidevers, men grunden til et hjul slår, er at egerne ikke er lige stramme, korrekt?

Hvad smører i jeres kæde med? For WD40 er et dumt middel, og det jeg har brugt før, har gjort det hele sort, så nu skal jeg have gjort det hele rent, kasette, stel, tandhjul, tandkrans (foran) samt kæde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengøring af Racer
  • #1   9. aug 2012 WD40 til at smøre kæde med er ikke det smarteste eftersom det er et opløsningsmiddel..

Jeg ville bruge den røde finishline til kæden, bruger den på mtb'en når vejret holder tørt og det spiller bare, husk at tørre overskydende olie af så kæden ikke samler så meget skidt, det er samlingerne der skal smøres, ikke kædens overflade smiley

• #2   9. aug 2012 finishline, jo jo,

Gad vide om jeg kan købe det i Randers..

Hvad med affedtning af olie?
    Der er jo både på stel og alt muligt crap samt tandhjulene

• #3   9. aug 2012 Mange cykelhandlere har det..

Jeg bruger degreaser, skyld cyklen, sprøjt det på, vent nogle minutter og skyld cyklen igen, så er det meste væk..

Når kæden og kassette skal have en ordentlig omgang bliver alle smådele, kæde og de ting fra kassetten der ikke er "massive" lagt i rensebenzin (lampeolie og andet kan også sagtens bruges), den massive del af kassetten renser jeg også med rensebenzin, bare med en klud - alt bliver selvfølgelig tørret godt at bagefter så den nye olie ikke bliver opløst smiley

• #4   9. aug 2012 Fælgrens til bilen gør også jobbet godt smiley Og det er ikke så dyrt..

• #5   10. aug 2012 Jeg har fælgrens til at ligge smiley

Dog det kraftige, så skal nok lige skylle godt efter haha

• #6   10. aug 2012 Og hvis du så har en kompressor med en luftpistol kan du blæse det hele rent bagefter, så får du alt skidtet af og en tør cykel oveni smiley

• #7   10. aug 2012 Så må jeg igang imorgen, og lige ud og hente kompressoren ved de gamle smiley

Den skal jo helst være klar til Fjordløbet i Randers på søndag smiley

Kommentér på:
Rengøring af Racer

Annonce