{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.076 visninger | Oprettet:

Fra stel-gear, til styr-gear {{forumTopicSubject}}

Halløj..

Ja det er sku lidt forvirrende at skulle ned på stellet hvergang man skal skifte gear, dog kan det leves med smiley

Men er det noget man gør i?
Altså sætter de nye smarte gearkonsoller på (dem i bremsegrebene)

Er det noget der kan betale sig, eller vil det være bedre at spare pengene, og så købe en anden cykel når der er råd?

Cyklen vi snakker om er en veteranracer: MBK Mirage Pro fra 1992 med 12 gear mener jeg det er smiley

Den er i fin stand, og ruller godt, faktisk fantastisk, men hvad ved jeg, har jo ikke prøvet en bedre racer hehe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra stel-gear, til styr-gear
  • #1   12. aug 2012 Den er retro, lad det være.

Tror heller ikke du kan skaffe geargreb til montering på styret - medmindre du kan flytte dem, som sidder på stellet.

Men spar hellere op til en ny racer, fremfor at modificere på den.

Er min mening smiley

• #2   12. aug 2012 Også det jeg tænkte.
    Det er for dyrt/besværligt og en smule ærgeligt smiley

• #3   12. aug 2012 Tja - hvis du kan leve med det, skal du da bare gøre det, og spare op :)?
    Ellers kan du jo se om du vil sælge den?

• #4   12. aug 2012 Den kan da ikke være så meget værd som en gammel cykel? :S

• #5   12. aug 2012 Kommer an på standen - men nej, den er nok ikke så meget værd, men hvis du mangler penge, og kun har brug for en racer - så kan du næsten ligeså godt prøve at sælge den, og skaffe penge til en ny :)?

• #6   12. aug 2012 Vil nok hellere spare sammen til en cykel, og så sælge den derefter smiley
    Ved ikke hvornår pengene kommer nemlig, og så står jeg jo uden cykel haha

• #7   12. aug 2012 det bliver også for dyrt at flytte dem op på styret da der så skal helt nyt gear system på da du ikke kan få noget der passer til dine 12 gear så det kommer til at hede.
    Forskifter
    Bagskifter
    kæde+krans
    nagnav
    kranksæt og sikkert også boks
    skiftegreb

Så jeg ville beholde den som den er for retro skyld og så spare sammen til en ny racer evt en Giant Defy

• #8   12. aug 2012 Kim F

Den var da ikke så gal igen den cykel smiley
    Og billig også.

Altid noget det ikke var en model til 12-15.000 hehe smiley

Hvis det bliver aktuelt ligger vi ihvertfald deromkring, medmindre jeg pludselig får mange penge (er på SU til 2016 ca.)

Er det bedre at købe brugt? Får man "meget" mere? Eller holder cyklerne generelt priserne

• #9   12. aug 2012 Du for mere ved at købe brugt - dog skal du være opmærksom på om der er nogle fejl/mangler ved cyklen, som sælger ikke fortæller om.
    Evt hvis du kender en der har forstand på cykler, som kan kigge på den med dig.

• #10   12. aug 2012 der er både fordele og ulemper ved at købe brugt.
    fordel
    du få en cykel af højrer kvalitet end hvis den var ny
    ulemper
    der kan være skjulte fejl eller ting som er tæt på at være slidt op som kan være dyrt at få ordnet (kæde+krans eller krank er de typiske ting)
    og ingen gararenti

men hvis du ved at det er du vil bruge en del til motions kørsel vil jeg anbefale at du finder ca 10k frem og køber en med shimano 105 eller sram rival, da det virker noget bedre end de billiger og derved får du en større køreglæde.
    men er det bare som et hurtigere transport middel så er der næsten frit valg på alle hylder

• #11   12. aug 2012 Det er til motions kørsel jeg skal bruge den til smiley

Men kan en der har forstand på cykler, se om der er disse ting der måske er ved at være ovre det?

Men jeg vender nok højest sandsynligt tilbage når jeg har skrabt penge sammen hehe

• #12   12. aug 2012 Alt kan ikke ses - men en der har forstand på cykler kan høre / mærke hvis noget skulle være galt.

Men ved brugt, er prisen tit et par tusinde under nypris - og for 2000 kan du altså få lavet en del. Og hvis du finder ud af noget snart skal skiftes, kan du jo se om du kan komme endnu længere ned i pris.

• #13   12. aug 2012 Jeg må tage det som en oplevelse når jeg kommer dertil smiley

• Sune B
    Sune B Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 50
    #14   12. aug 2012 Kan ikke være mere enig i de kommentarer som i er kommet med. Vil selv kalde mig erfaren inden for dette område, og jeg kan godt mærke eller fornemme hvis f.eks kranklejer eller lejer i styrfittings er ved at gå. Samtidig kan man også mærke hvis hjullejer er ved at gå. Hvis du kender en som har forstand på cykler vil han også kunne mærke disse ting. En ting du skal være RIGTIGT ops på når du køber brugt er for gudsskyld at kontrollere om hjulsættet på cyklen er ekset. For det er den mest irriterende(ikke dyreste) ting at skulle komme ned til sin lokale cykelhandler og bede ham rette sine "ny" hjul op.

• #15   12. aug 2012 Hvad så med mærker?
    Hvad holder man sig fra?
    Nu tænker jeg på "cyklen" generelt smiley

Kommentér på:
Fra stel-gear, til styr-gear

Annonce