{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.778 visninger | Oprettet:

Frempind {{forumTopicSubject}}

Hej CG,

Jeg er endelig kommet igang med at cykle forholdsvis regelmæssig mtb. Jeg er for et år siden opereret i lænden for en discusprolapse, hvorfor jeg nogle gange føler jeg ligger for meget ned.

min nuværende frempind er vendt, så den er +9 grader. Jeg tænker derfor at anskaffe mig en ny frempind med højere gradtal.

Der findes nogle variable, men er disse noget værd? tænker om den lige pludselig går løs på vej ned af bakken og man hænger
der med sine talenter smiley

Tænker også at få en der er lidt kortere i det? min nuværende er omkring 120mm, sp ved en kortere vil man også sidde mere oprejst? eller er jeg gal på den smiley

hvilken frempind kan i anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frempind
  • #1   12. aug 2012 Nej du vil ikke sidde mere oprejst med kortere frempind. Der var bare ikke være så langt hen til dit styr smiley

    Hvis du vil ændre højden så skal du finde ne en med flere grader eller et riser styr


  • #2   12. aug 2012 Hej Michael, Tak for dit indlæg.

    Jeg ville bare mene jeg ikke lå så meget henover cyklen med en kortere frempind smiley

    Har du evt. nogle gode sider hvor man kan se sådan et riser styr eller ide om hvad man skal kigge på af frempind? skal den være justerbar?


  • #3   12. aug 2012 Syntes ikke du skal have en justerbar frempind, jeg ville ihvertfald ikke selv stole på den på vej ned ad!

    Find hellere en lidt kortere frempind, lidt højere og så et riser styr, så tror jeg du får en bedre siddestilling, det hjalp for mig da jeg havde problemer med lænden smiley

    Sadlen kan også have meget at sige, om den er høj, lav, langt fremme eller tilbage samt vinklen..


  • #4   12. aug 2012 Hvad havde du selv dengang med din lænd?

    Så hvis jeg ca. tager en 100mm frempind også med flere grader. Mit sæde er lige blevet sat en enkelt tand op og sadlen er nogenlunde i midten.


  • #5   12. aug 2012 Har du link til et riser styr?

  • #6   12. aug 2012 Kig på ritcheys hjemme sidde der kan du se dem

  • #7   12. aug 2012 Michael G det er da helt sort det du siger!..Der bliver da korter over til styret ergo må man også side mere oprejst med ryggen.. Syntes også 120 er langt at køre med på... Vil tro du kan gå ned på en 100 uden de store problemer. Du kan samtidig skifte til en Rise styr (evt Ritchey Logic Comp rize) fås op til 35mm ofset. Du kunne også kigge på at skifte sadelpind, dette vil gøre at din ryg ikke for lige så meget belastning kig evt på Syntace P6 Carbon HiFlex, eller Storck SP185 eller SP210 Ultra Comfort,eller 3T Palladio Team, Lidt dyre i det koster omkring 1200.- Men det er noget du vil kunne mærke.

  • #8   12. aug 2012 Ang justerbar frem pind har jeg ikke de bedste erfaringer kørte på et tidspunkt med en på racer den gik løs dog når man cyklede, dog ikke sådan at man styrter men der kom slup i det og man måtte stoppe op og stramme det, vil ikke anbefale det til MTB

  • #9   12. aug 2012 Bo S: tusind tak for input, med forslag.. Jeg stod lige ved cyklen og mente også jeg kom mere op ved en kortere frempind... Ang skift af sadelpind, der er jog nok for ny, men hvad kan dette gøre?? Jeg har godt nok en del belastning i lænden..

  • #10   12. aug 2012 Skift af sadelpind. Den vil tage lidt af de stød der kommer op igennem rammen og via sadelpinden og op i ryggen, det er selvfølgelig ikke en mirakel kur, men den vil tage toppen af vibrationer og stød, og skåne ryggen lidt. Men har man problemer er det noget der kan mærkes...
    Alternativet kunne være hvis du "falder" for mtb i skoven, at skifte til en fully ramme.


  • #11   12. aug 2012 Jeg er faldet for det.. Men budget budget budget smiley

    Jeg har været i gang med at kigge og lavet en lille inkøbskurv hos Bikebuster.. så må håbe alt passer sammen.


  • Sune B
    Sune B Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 50
    #12   12. aug 2012 Www.chainreactioncycles.com eller wiggle.com bestiller jævnligt dele derfra. De er oftest billigere end bikebuster.dk hvis du bestiller med ekspress er det der næste dag. Ganske imponerende! Ang justerbar frempind en frempind i et ordenligt priseleje og spændt efter anvisningerne vil aldrig nogensinde gå løs. En af mine kammerater har netop monteret sådan en, og der har aldrig været problemer med den, og han giver den gas!

  • #13   12. aug 2012 Ja i har da ret smiley Må være varmen.

    Dog vil jeg mene en kortere frempind er et dårlig sted at starte i forhold til et riserstyr da det ændre kørestillingen mere.

    Hvis din sidde position nu er helt korrekt er løsningen ikke en kortere frempind. Så skal du have et riserstyr. Er det styr så markant bredere (det er de i de fleste tilfælde) Så skal du have en kortere frempind for at kompensere for at du sidder med dine arme mere spredte.


  • #14   12. aug 2012 riser styrene er for det meste 670 - 680mm har ikke lige målt længden på mit styr.

    overvejer bare at starte med ny frempind?


  • #15   12. aug 2012 Min lænd var ikke stærk nok..

    Tænker på hvordan din saddel er vinklet? Hvis den er vippet for langt tilbage eller frem spænder man meget for at sidde rigtigt..

    Mht. Riserstyr, hvis han syntes styret er for bredt kan man jo altid save lidt af, det bliver måske ikke lige så kort som et flatbar, men det behøver nu ikke være kæmpe bredt smiley


  • #16   13. aug 2012 Hej N_k, okay. Så du fik ondt deri? Hva serup kørte du så med? Hvilke ting havde du for at forhindre det og hvilke ting syns du virkede bedst.

  • #17   13. aug 2012 Rigtig ondt, kunne ikke engang gennemføre en iron kid pga. smerter, altså et par baners svømning, 9 km cykling og 3 km løb, stod af da jeg havde cyklet 6 km -.-
    Har selvfølgelig fået trænet min ryg ved at svømme - men da jeg fik kortere stel hjalp det hele, men en kortere frempind og en rigtig saddelindstilling er jeg sikker på kan gøre rigtig meget - hvis der er setback på din saddelpind kan du også købe en uden smiley


  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #18   13. aug 2012 Hej Kenneth

    Jeg vil anbefale dig at få lavet et bikefit, hvor du bliver udmålt på kryds og tværs.
    Fik lavet et selv hos WeBike i april og det har været alle penge værd. Ja det koster godt nok 2000,- og tager ca. 3 timer og så er der opfølgning bagefter hvis der er noget der lige skal rettes til. Der er flere udbydere af bikefit men det er bare at Google det.


  • #19   13. aug 2012 Hej Kim J,

    tusind tak, har prøvet at google det, uden held i Aalborg og omegn smiley Dog er der en masse Bikefit i FW (fitness World) smiley


  • #20   18. okt 2012 Hej Kenneth.
    Har lige læst tråden igennem og vil høre om du har fundet en løsning. Jeg har selv ret store problemer med lænden når jeg cykler og er også nød til at gøre noget. Jeg overvejer også et riser styr, men starter med at skære af længden på mit nuværende, da det er meget bredt (syntes jeg).


  • #21   19. okt 2012 Hej Simon,

    det har jeg og jeg syntes faktisk det fungere ret godt. Jeg "tvinger" i hvertfald kroppen op i en bedre position og positur.

    Jeg ville også sørge for ikke at have et for bredt styr.

    Min løsning blev en ny, kortere og højere (gradtal) frempind..


  • #22   19. okt 2012 Hej Kenneth
    Tak for svaret.
    Jeg tror at min plan bliver, at korte styret af og forsøge med det og derefter, hvis det ikke hjælper, forsøge mig med en anden frempind, som du også har gjort.
    M.v.h.
    Simon


  • #23   19. okt 2012 Hvor bredt er dit styr?

  • #25   19. okt 2012 @Michael G
    Mit styr er et low riser og er 69cm bredt. En anden grund til at jeg overvejer at afkorte det er, at det simpelthen føles for bredt...
    Mvh
    Simon


  • #26   19. okt 2012 Mit er 785 mm smalt smiley

  • #28   19. okt 2012 Evil det er jo "kun" 800 mm Info her smiley

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=49625


  • #30   19. okt 2012 Det troede jeg også men sad og kiggede i aftes på det så der opdagede jeg at det jo "kun"var så smalt ! smiley

Kommentér på:
Frempind

Annonce