{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forlygte til el-cykel
  • #1   25. okt 2021 Det burde være hvid. Plus plejer at være markeret, på den ene eller anden måde. Eksempelvis sort med hvid stribe.
    Når det så er sagt... køb dog et multimeter!!
    Er du mindste smule i tvivl eller du laver den mindste for elektronik arbejde er det uundværligt... hvordan ved du om dine batterier til fjernbetjeninger eller lign. er flade uden?

    Bortset fra det så burde der ikke ske noget ved at vende det forkert, så leder dioden bare ikke. Nogle lygter har indbygget ensretter fordi de er lavet til dynamo.


  • #2   26. okt 2021 Tak for dit meget kompetente svar, Steffen. Lygten virkede, da jeg satte hvid ledning til plus-klemmen.
    Selvfølgelig kunne jeg købe et multimeter, eller jeg kunne låne hos en nabo.
    Til hverdag klarer jeg med en polsøger, hvis jeg skal skifte en lampe, og en batteritester med viser og en skala, der går fra rød til gul og grøn. Smider aldrig et brugbart batteri væk.
    Selvfølgelig ser man mere proff ud med et multimeter i hånden, men jeg klarer mig uden. Til gengæld har jeg en smart energimåler, så jeg kan spotte køleskabe mm, der er for dyre i strøm. Naboen, ham med multimeter, har lige lånt den!


Kommentér på:
Forlygte til el-cykel

Annonce