{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.529 visninger | Oprettet:

Service på nyere mtb {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg købte min Trek Superfly d 19/4 -12 , og kort tid efter ca 2 måneder havde jeg første service pga larm fra kranken og kæden hakkede over, det blev lavet og alt har været fint siden.

De sidste par ture eller tre har der været lidt lyde fra kranken igen ( eller det område ) først kun når jeg var i den store klinge men nu alle 3 klinger, samtidig synes jeg at når jeg tager cyklen ned fra vægen, at styret går lidt stramt, men det er jo væk igen efter jeg har drejet styret ..
så i dag sigen en kammerat at mit baghjul slå lidt, og da jeg vasker den efter turen kan jeg se et eger er knækket, helt oppe ved fælgen... røvtur

den er knap 6 måned gammel, er det ikke mange ting der galt - eller fik jeg bare det der første service for tidligt ??

Kan jeg "be" om at de laver de her ting gratis .. den er købt ved Trek i Århus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Service på nyere mtb
  • #1   2. sep 2012 Forstår godt at du er bitter!
    Men det kommer jo helt an på hvordan cyklen bliver behandlet.

    Bliver den vasket og smurt som den skal ?

    Yderligere står der garranteret også i manualen at cyklen skal efterspændes med jævne mellemrum da det bliver hårdt presset ved skovbrug

    Bliver dette ikke overholdt, så slider det desværre ekstra hårdt på udstyret.

    Men der er vel ikke andet for, end prøve at kontakte dem


  • #2   2. sep 2012 Tror desværre ikke du kan forvente så meget.

    Det er slid dele det meste af det og en knækket eg kan skyldes udfra kommende ting.


  • #3   2. sep 2012 Manualen .. hmm fik jeg sådan en hahaha

    den bliver vasket næsten hver gang, og den bliver smurt hvis kæde osv. har være i nærheden af vand

    jeg har ikke efterspændt noget som helst , den skulle da lige være proppen til ventilen.

    ang. krank så er det et lukket system

    Jeg smider den op i morgen til dem, for kan ikke køre på noget der larmer , og heller ikke med knækket eger


  • #4   2. sep 2012 Tja hvis du ikke lige tjekker om der er noget der skal efter spændes så kan det hurtigt gå galt.
    Ang krank så er der ikke nogen som er helt 100% tætte.
    Ang knækket eger/ skævt hjul , hvis de ikke har efterspændt egerne ved dit 2mdr eftersyn så skal der ikke meget til før hjulet bliver skævt, men det kan jo også være dig der selv der har slået hjulet skævt under kørsel .-)


  • #5   3. sep 2012 Med mindre man vasker med højtrykspuler(og peger direkte mod lejer osv) så gør det ikke noget at vaske den så ofte.

    Personligt får min en tur 1 gang om måneden, med mindre den er total mudret til. Sørge bare for at kæde/klinger/kassette er nogenlunde rene


Kommentér på:
Service på nyere mtb

Annonce