Messing eller Alu nipler? {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder og skal til og bestille et nyt hjulsæt. Og jeg mangler egenligt kun og finde ud af hvilke nipler jeg skal vælge.
Har læst mig frem til at Alu nipler ikke holder i længden, da de simpelthen er for spinkle og bløde.
De skal bruges til XC og bliver kørt sådan rimeligt hårdt, jeg står ikke i vejen for et drop eller et hop, de vil også bliver brugt til vinter, hvor salten også vil irre aluen, så vil det være en idé og skide på de 40g jeg kan spare ved og tage alu frem for messing? Det er i forvejen ikke meningen det skal være et ultra let hjulsæt, men et der kan holde til noget, uden dog og veje flere kilo.
Nav. Hope Pro 2 Evo
Fælge DT swiss XR400
Eger Sapim CX-ray
Eger ????
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 18 Cykler: 7 Emner: 47 Svar: 1.073
De kan hurtigt irre sig fast, så bliver de ødelagt når hjulet evt skal rettes, de kan flække/springe og hvis du skal bruge hjulet året rundt, vil jeg helt klart anbefale messing..
Så hellere spare 40gr på nogle lette latex slanger eller nogle lækre dæk !
aug 2010
Følger: 1 Cykler: 4 Emner: 13 Svar: 116
Du bekræfter bare det jeg har læst andre steder, så det bliver nok messing.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 76 Svar: 791
Jeg leder efter det billigste sted at købe samme setup
aug 2010
Følger: 1 Cykler: 4 Emner: 13 Svar: 116
Evil P, de var også i mine overvejelser, men har læst at dem der har prøvet DT Revolution eger og Sapim cx-ray de vil vælge cx-ray til en hver tid. så det er ud fra hvad jeg har læst. DT Aerolite skulle være det samme som cx-ray, dog lidt dyere
Men som sagt det er kun ud fra hvad jeg har læst, har ikke selv erfaringer inden for det område.
Messing eller Alu nipler?