{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.128 visninger | Oprettet:

Daniel D
Daniel D
Tilmeldt:
8. jan 2022
Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1

Rep/service af gammelt sram t3 gear nav {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har købt en gammel sjov cykel, som er udstyret med et gammelt SRAM T3 indvendig gear nav. Jeg er nu ved at servicere/justere gearet, så det kommer til at skifte godt. Jeg kan få det til at skifte mellem alle 3 gear, men har bestilt ny vælger og kabel, da det er meget slidt.

Mit spørgsmål er:
Jeg har observeret, at den lille kæde som kommer ud af navet, den som gearkablet trækker i, bliver skubbet lidt baglens ud/bliver slap hver gang man træder baglens for at bremse. Jeg så en instruktionsvideo om justering med et lignende nav, hvor dette ikke var tilfældet.

Er det normalt, eller er der noget galt?

/Daniel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rep/service af gammelt sram t3 gear nav
  • Waldemar N
    Waldemar N Tilmeldt:
    feb 2022

    Følger: 1 Svar: 1
    #1   6. feb 2022 Alt efter om det er 4 tands(ny model)eller 6 tands(gammelt sachs torpedo t3) så er der i det nye 1 bremse mulighed og i det gamle 2 bremse muligheder.

    Derfor kan der være forskel en god ting er at finde ud af om det er et 4 tands eller 6 tandsgearnav🤘🏻


  • Daniel D
    Daniel D Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
    #2   6. feb 2022 Jeg kender ikke alderen på det, da jeg tror det er eftermonteret på cyklen, men jeg tænker bestemt at det er flere årtier gammelt smiley

    Jeg har i mellemtiden fået justeret gearet så det skifter (og cykler) fint, og kæden bliver kun skubbet ud når man bremser i 3. gear, altså når der ikke er træk på kæden. Jeg ved ikke om det kan bruges til noget.

    Og med kæden mener jeg den lille kæde som er en del af gearvælgeren smiley


Kommentér på:
Rep/service af gammelt sram t3 gear nav

Annonce