{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opretning af hjul ved montering..
  • #1   26. sep 2012 Er det forhjul eller baghjul? smiley
    Jeg har prøvet på mit forhjul, hvor jeg havde presset qr mod forgaffelen så fælgen sad en smule skævt, hvilket resulterede i piben fra bremserne smiley


  • #2   26. sep 2012 Det er forhjulet! Hvad mener du med presset qr imod? Det spænder da på gaffelen? smiley

  • #3   26. sep 2012 Du skal jo helst få det til at sidde hvor det gjorde før, men ellers kan du vel bare justere bremsen når du synes hjulet sidder helt lige i gaflen?

  • #4   26. sep 2012 Har du prøvet at sætte hjulet i forgaflen (lade QR være løs) bremse hårdt og spænde QR - imens du bremser.

    På den måde får du hjulet til at sætte sig efter bremserne og ikke efter forgaflen..


  • #5   26. sep 2012 Rasmus K
    Der kommer jo vred i gaflen under brug.. det er da hen i vejret at få skiven til at vride sig når bremsen kan justeres..
    løsn qr og læg tryk på gaflen og spænd så qr. herefter kan du kalibrere kaliberen.
    tjek også om skiven er blevet skæv.


  • #6   27. sep 2012 Jeg forstår nu heller ikke ideen med at justere hjulet efter bremserne. Det vigtigste er at hjulet sider lige i forgaflen! Jeg plejer bare at have cyklen på hovedet. Sætte hjulet i forgaflen og mens QR er løs give et ligge slag på toppen af dækket for at være sikker på hjulet er helt i bund. Så låser du QR og drejer hjulet rundt et par gange. Tjek at det ser lige ud og at det ikke går på nogen steder. Hvis det går på fx gaflen må du løsne og tage det af igen.
    Hvis du kan høre at skiven går imod bremserne løsner du selve kalibren fra gaflen ved at give de normalt 2 bolte der holder den en omgang eller 2 mod uret. Når den sider så løs den kan rokke lidt frem og tilbage trykket du bremsen ind. Mens du holder bremsehåndtaget inde spænder du kalibren fast og vupti bremserne burde ikke længere gå imod.

    Hvis skiverne stadigt går på, så tjek at selve skiven er lige. Hvis den er bare lidt skæv kan den gå lidt mod. Den kan normalt rettes pænt op igen ved at hive forsigtigt i den med hænderne. Husk, ikke noget med meget beskidte/fedtede fingre på skiven.

    Held og lykke!


  • #7   27. sep 2012 Mange tak Niels smiley

Kommentér på:
Opretning af hjul ved montering..

Annonce