{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Cubanpete
Cubanpete
Tilmeldt:
31. okt 2021
Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 3

Montere cykelkurv {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,
jeg skal have monteret en cykelkurv på min kærestes cykel, men problemet er, at den ene af de to steder hvor den skal fæstnes til stellet (øverst, se billedet) er der simpelthen ikke nok gevind på forgaflen til, at den kan indgå iblandt styrfittings møtrikkerne.

Gi'r det mening, eller er det helt sort?
Håber der er en der har en god ide


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montere cykelkurv
  • #1   10. feb 2022 Kan du ikke klemme monteringspindene på kurven lidt sammen, som vist med de lilla pile, og så få den ind under den øverste af de to bolte i kronrørslejet?

    Eller er problemet at der ikke er gevind nok til at du kan spænde kronrørslejerne sammen, når du har kurven monteret mellem de to bolte i kronrørslejet?


    profilbillede
  • Cubanpete
    Cubanpete Tilmeldt:
    okt 2021

    Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 3
    #2   10. feb 2022 Hej Simon,
    tak for dit forslag! ja problemet er, at hvis jeg sætter beslaget fra kurven ind i kronrørslejet, så er der ikke gevind nok til den øverste bolt.



  • #3   10. feb 2022 Sidder der en spændeskive mellem den øverste og nederste bolt? Så kan du evt. erstatte den med kurven?

    Med min relativt begrænsede viden om threaded headsets, vil jeg tro at det kræver en længere stilk på forgaflen for at få det til at fungerer, hvis ovenstående ikke duer.

    Hvis du ender op med at skulle have en ny kurv, har jeg været ret tilfreds med dem fra Wald. Klassisk look, de ruster ikke og de sidder ret godt fast!


  • Cubanpete
    Cubanpete Tilmeldt:
    okt 2021

    Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 3
    #4   11. feb 2022 Ja der sidder en spændeskive, men den er ligesom inddækket at de to "bolte" den sidder i mellem, så der er desværre ikke noget at vinde, ved at fjerne den smiley

    Jeg tror desværre du har ret med hensyn til stilken.

    Yes, jeg forsøger mig med Wald, tak for input du.


  • #5   12. apr 2022 Suspekt!
    (Som det er bemærket, plejer der at sidde en skive eller en forlygtholder, man kan erstatte.)
    Det ligner også, at hullet i beslaget er så stort, at det kan være lavet til en speciel møtrik (som så har fat i gevindet og beslaget "uden om") - men det er ren spekulation... smiley

    Jeg kører rundt med et "forlad", der drejer med forgaflen - og når man kører med tunge ting, er det ikke særligt stabilt! Hvis der skal købes en ny forbagagebærer, ville jeg derfor anbefale en, der sidder fast i stellet... (Ligesom på en budcykel) Typisk med et par bøjler omkring kronrøret.
    Men at dømme efter datoen, er det jo nok desværre kun et råd til andre læsere... smiley


Kommentér på:
Montere cykelkurv

Annonce