{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Eger
  • #1   9. feb 2022

profilbillede
  • #2   12. apr 2022 WD40, Caramba eller lignende i fra begge sider (både mod eger og fælg)... Gerne ad flere omgange (det skal typisk lige "virke").
    Og så kan man "hjælpe" de genstridige nipler fra begge sider (nippelnøgle og skruetrækker). Jeg kan i øvrigt anbefale en nippelnøgle, der griber om alle 4-sider: Typisk er "hullet" i enden en firkant med et åbent hjørne eller kun en del af siden (i stedet for, at hele den ene side er åben)... Den skal dog stadig have en god pasning (forbandet være de mange standarder og dårlige tolerancer)!

Jeg holder mig generelt fra messing og alu-nipler (fordi de er blødere end stål) og laaangt væk fra forzinkede eller forniklede standard stål-nipler (fordi de ruster). Og så er der kun rustfrie stål-nipler tilbage. Det passer så også fint med rustfrie eger - de lakerede/elforzinkede "jern-egere" burde efter min mening være forbudt! smiley

Jeg plejer lige at give både eger-gevind og ydersiden af niplen en smule fedt - men måske det bare er en unødvendig vane efter for mange dårlige oplevelser med "afrundede" firkanter i messing-niplerne?!

Kommentér på:
Eger

Annonce