{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.163 visninger | Oprettet:

Mr. V
Mr. V
Tilmeldt:
6. jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Skift af krank (MTB) {{forumTopicSubject}}

Jeg er helt ny mht. hvilke komponenter der passer med hvad.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe med, hvad jeg kan udskifte en FC-M311 med, og hvad jeg skal være opmærksom på?

Den skal udskiftes da jeg tror, at de slidte klinger er skyld i, at kæden kammer over i laveste gear ved hårdt træd.

Det skal vel passe med kranklejet og frontskifteren (FD-M413) og at det er til en 8-speed? Og hvad med krankaksellængde??

Var det muligt evt. med en FC-M361?

På forhånd mange tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af krank (MTB)
  • #1   19. okt 2012 find en magen til smiley

  • #2   19. okt 2012 Nøjs med at skifte klinger hvis resten ikke fejler noget.

  • Mr. V
    Mr. V Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   19. okt 2012 Uden at have for meget forstand på det tror jeg klingerne er nittet på, så de ikke er til at skifte, også derfor jeg gerne vil have en model hvor de er skruet på. Plus jeg er bange for at den er udgået..

  • Mr. V
    Mr. V Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   20. okt 2012 Det var også lidt min tankegange. Det er en Felt 620, og er som såden rigtig glad for den til mit niveau, og ville, som du også nævner, have en krank således jeg kunne skifte klingerne. I den forbindelse tænkte jeg på FC-361.
    Jeg er ikke rigtig bekendt med hollowtech, men er det "ikke bare" noget med vægten at gøre, altså måden de er støbt/lavet på?


  • Mr. V
    Mr. V Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   20. okt 2012 Super, hvordan med længden af akslen, noget jeg skal være obs på der?


  • #9   20. okt 2012 Jeg købte en alivio FC M410 til min Q620. Og en shimano BB UN55 krankboks med en aksel længde på 113mm og en bredde på 73mm. Fungere fint smiley

  • Mr. V
    Mr. V Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   20. okt 2012 Jeg prøver en M411 til en 122,5 aksel, som den er nu og undlader at skifte lejet,da det ikke fejler noget.
    Mange tak for hjælpen, også til dig fætter smiley


  • #11   20. okt 2012 Hehe. Nå det er dig.. jamen så har du jo fået mit svar to gange smiley

Kommentér på:
Skift af krank (MTB)

Annonce