{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Søren T
Søren T
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52

Klinge muligheder? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Jeg er interesseret i at bygge en mountainbike til bjergkørsel, og oplevede sidste sommer at 42/28 klinger og en 11-34 kassette var for hård at træde op af.

Jeg vil derfor høre om det er muligt at køre med fx 42/26 eller 42/24 klinger, eller om der lige præcis skal være 14 tænder imellem for at få det til at fungere med forskifteren?

Jeg har ikke lyst til at skifte til at køre med 3 klinger, da jeg gerne vil køre med XX.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klinge muligheder?
  • #1   21. okt 2012 Der skal ikke være præcist 14 tænder i forskel Men alt efter hvilken forskifter du har er der lidt forskellige max spring de kan tage. Men hvorfor ikke droppe de 42 og så gå ned i antal tænder på begge klinger.

• #2   21. okt 2012 Hvis du har xx kan du ikke gå lavere end 26

• #3   21. okt 2012 26-42 og så en 11-36, så er du kørende... Officielt skal du skifte til 39, hvis du vil have en 26 tands klinge, men de kan godt køre sammen, det er bare ikke lavet til set...

• #4   21. okt 2012 Hvis du kører med XX og 2 klinger foran, hvorfor så ikke starte med at køre med 11-36 bag på?

• Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

#5   21. okt 2012 Jeg har allerede bestemt mig for en 11-36 kasette, men jeg regner med at skulle kunne tage stigninger der er 15% i snit, så er ikke sikker på om 2 tænder helt er nok til at gøre forskellen.

Bjarke L, jeg vil også gerne kunne give noget gas ned af smiley

Morten B (eller andre), har du prøvet at køre med 42-26? Er der nogen risiko ved det?

• #6   21. okt 2012 Jeg har ikke prøvet det, men kender en der har smiley skiftet må jo uundgåeligt blive dårligere...
    15% i snit - hvor lange stigninger snakker vi? Jeg kørte Brocken i Harzen på 26-36, men det er sgu også den eneste stigning jeg kan komme i tanke om, hvor det har været absolut nødvendigt...

• Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

#7   21. okt 2012 Den specifikke stigning jeg snakker om er 2 bjerge i nærheden af Zell Am See i Østrig.
    Glocknerblick hvor du cykler fra 850m-1550m, altså en længde på 700 højdemeter, og så Kitzsteinhorn som ligger i forlængelse af Glocknerblick, så du først kører ned til 1330 m, og så op til ca. 2300 m bagefter.

Det er i hvert fald højdemeter nok til at jeg bliver godt udkørt smiley

Kommentér på:
Klinge muligheder?

Annonce