{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af stilk
  • #1   29. okt 2012 Det tror jeg godt du kan glemme. Medmindre du finder en smed/maskinfabrik. Stilken er garanteret krympet i gaflen og tvivler på at du kan bestille en ny stilk. Så find et maskinværksted som vil hjælpe dig med at forlænge stilken hvilket vil gøre gaflen tungere, da forlænger stykket skal presses ned i den eksisterende stilk.

  • #2   29. okt 2012 Lyder som en øv løsning

  • #3   29. okt 2012 Det kan godt lade sig gøre med det rette værktøj ved hånden... Varm kronen op med en varmepistol, mens du fryser stilken med noget frysespray. Bank stilken ud og i med den nye, der skal være kold, mens kronen stadig er varm smiley men held og lykke med at finde nogen, der tør stille en garanti for at det lykkes, hvis du er uheldig går lortet i stykker og lakken falder af i flager smiley

  • #4   29. okt 2012 Det kan også være du kan få dem til at prøve at fjerne den og lave en helt ny og sætte i. Men selv om jeg kunne lave det på mit arbejde var det ikke noget jeg ville kaste mig ud i og slet ikke garantere for, og det skal være en dyr gaffel før det ville kunne betale sig
    @ Morten hvor får du en ny stilk fra? Den skal drejes af maskinfabrik så det bliver en dyr operation


  • #5   29. okt 2012 Skal jeg se det som vis man skal presse et krumtaps leje i en motor. Enten skal den have det korrekte tryk eller osse varme og kulde?? Men kan man tage stilken fra den gamle og over i den nye alså bare bytte om på dem

  • #6   29. okt 2012 Det skal varmes og fryses ellers er der stor risiko for at du flækker kronen hvis du vil presse den i. Havde ikke lige læst du havde 2 du ville bytte
    Ja du kan bytte hvis målene er 100% ens i dia.


  • #7   29. okt 2012 nye inderben.. det andet bliver for besværligt.

  • #8   29. okt 2012 går ud fra at der er tale om 2 fox gafler..
    I så fald, hvis de ellers er rimeligvis lige gamle og der er tale om 2 enten luft eller 2 fjeder gafler og selvfølgelig ikke skadede, burde du kunne få en cykelmekaniker til at bytte inderbenene rundt.


Kommentér på:
Skift af stilk

Annonce