{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano XTR bagskifter.
  • #1   12. nov 2012 (link fjernet)

  • #2   12. nov 2012 Hvad er forskel på en lang og en kort.


  • #3   12. nov 2012 hvad kasette den skal dække over, men jeg tror ikke du får det store ud af at skifte

  • #4   12. nov 2012 det er så den gamle model som bliver linket til
    her er den nye: http://www.actionsports.de/de/Komponenten/Schaltwerke/Shimano-XTR-Schaltwerk-RD-M980-SGS-2011::29214.html


  • #5   12. nov 2012 Shimano XTR RD-M980 SGS 2011. Den passer direkte over på min, med det setup jeg har nu?

  • #6   12. nov 2012 Den er godt nok en 10 speed, og du kører med 9 speed triggers.
    Men det er ingen problem, da du bare kan indstill den til.
    Har selv kørt en 9 speed bagskifter på en 8 speed kasette uden problemer.
    Men hvis jeg tager felj så skriv gerne.


  • #7   12. nov 2012 Kan jeg bruge en 10 speed bagskifter på min 9 speed kassette ???

  • #8   12. nov 2012 Ja....indekseringen sidder ikke i bagskifteren

  • #9   12. nov 2012 Hvis du vil forsætte med 9sp så kan du ikke bruge den da det er en 10sp der linkes til af Mateusz, vælger du så at tage skridtet at køre 10sp så er de nye XTR enten m986 sgs eller m986 plus sgs (sgs betyder den er lavet til både dobbelt og triple kranksæt hvor SG er kun til dobbelt.)

    Skal det være 9sp XTR så skal du tilbage til dem som hedder m971 eller m972 som 2x10 linker til.

    Grunden du skal passe på er ikke index men udvekslingen i bagskifter som er forskellig om man har 9 eller 10sp, man kan derfor ikke tage for givet at en 10sp fungere sammen med 9sp skiftegreb.

    Her kan man få en Shimano XTR Schaltwerk RD-M971 SGS til 99€ plus forsendelse. http://www.cnc-bike.de/product_info.php?cPath=31_75&products_id=1854


  • #10   12. nov 2012 Jeg beholder 9 speed.

    Så jeg ønsker en XTR bagskifter til 9 speed.

    Link:


  • #11   12. nov 2012 Mateusz 8 og 9sp bagskiftere køre med samme udveksling men med 10sp har man ændret udveksling da afstand mellem klinger er mindre for at holde samme brede på kassetten så 8 og 9sp nav stadig kan bruges til de nyere dele smiley

    The MBG

    Som gylden regel så vælger man en long cage bagskifter hvis man bruger en kassette der har 32tænder eller mere som største klinge.


  • #12   12. nov 2012 Er slet ikke med hehe sorry.

    Vil i ikke sende et link med præcis den der passer på min 9 speed kassette, og med mine skiftergreb på styret.


  • #13   12. nov 2012 Hehe MBG er allerede gjort to gange i tråden smiley

    De to XTR som fungere til det du har hedder enten XTR RD-M971SGS eller XTR RD-M972SGS.

    2x10 linkede denne: (link fjernet)

    og jeg linkede denne: http://www.cnc-bike.de/product_info.php?cPath=31_75&products_id=1854

    De fungere begge til dit system du allerede har smiley

    Den jeg linker til er med lang arm og vil fungere til kasseter med op til 36tænder (den største klinge du har bag på) og den som 2x10 linker til kan du selv vælge om det skal være en kort eller lang så du skal lige tælle hvor mange tænder du har på den store klinge på baghjulet.

    En lang vil du kunne bruge på alle hvor den korte kun vil fungere op til max 32 tænder.

    Håber det er lidt mere forståeligt skrevet GG


  • #14   12. nov 2012 så skal du købe den carsten linker til, det er meget billig, men hvorfor køber du ikke click pedaler i stedet for ? det vil du få meget mere ud af.
    ps. hvordan har du vejet Trek`en ? 10,8 kg lyder af meget lidt, som std. vejer den 14,5 kg og det da ikke verdens letteste komponenter du har på smiley


  • #15   12. nov 2012 Du skal ikke høre efter Carsten. Køb du bare en 10 bagskifter

  • #16   12. nov 2012 Jakob du vrøvler... prøv at tjekke shimanos tech side og find ud af hvad der passer.

    Der er en grund til at de laver bagskiftere til 8/9sp og nogle til 10/11sp som ikke er bagud kompatible.
    http://techdocs.shimano.com/techdocs/index.jsp


  • #17   12. nov 2012 Den vejer 10,8kg. Målt uden taske, pumpe osv. Std. Vejer den 12kg.

  • #18   12. nov 2012 Trek 6000 12kg. Og en Trek 8000 11kg. Standard.

  • #19   12. nov 2012 Men tak for hjælpen alle sammen. Fatter det nu hehe :0)

  • #20   12. nov 2012 så må det være meget speciel mod. du har i denne review er den oplyst til 31 LBS/pounds = 14,06 kg

    http://reviews.mtbr.com/trek-6000-mountain-bike-review


  • #21   12. nov 2012 Der er vist ikke andet end stellet der er tilbage fra den oprindelige 6000 model og det ligger i ca 15/1600 gr.

  • #22   13. nov 2012 Ja det er ikke meget mere end stellet der er org. 6000 på den.

    Og hvis det er, så er der også en her der har lavet lidt sjovt på den samme type Stel som mit her: http://www.cykelgalleri.dk/galleri/16833-trek_6000_solgt


  • #23   13. nov 2012 Det virker helt fint her.....done it

  • #24   13. nov 2012 Jakob K har ret - Udvekslingen / indekseringen ligger i triggeren.. Du kan sagtens bruge 10sp bagskifter, når begge stop er justeret korrekt og kabler trukket til, så spiller det maks !

  • #25   13. nov 2012 Det vil sige jeg godt kan sæt en 10 speed direkte på mit setup som det er nu?

  • #26   13. nov 2012 Du kan sagtens få det til at køre, det køre bare ikke så godt som XTR kan køre...

    Men udveksling i bagskifter er stadig ikke den samme men korrekt at indekseringen ligger i trigger, den er så bare uinteressant i dette tilfælde.

    Forskel i bagskifter er ca 0,2mm i udveksling så når dine dele ikke er helt nye er der øget risiko for chainsuck...

    Du kan prøve at søge på lige det emne og du vil opleve et ret entydigt svar eller tjekke tech data fra Shimano.

    Hvis du vælger at køre med 10sp bagskifter hvorfor så vælge en XTR, du kan få den nye XT RD-M786 shadow plus der har servo så den strammer kæde hårdere op og du slipper for kæden banke ned på bagstaget som så giver ridser og larm.

    Pris er billigere og ydelse er den samme.


  • #27   13. nov 2012 Så jeg skal havde fat i en 9 speed hvis det skal køre 110% perfekt.

  • #28   13. nov 2012 Der er delte meninger som du kan se men i min verden og ud fra egne erfaringer så ja.

    Gevinsten fra XT til XTR er bare minimal og du vil højst sandsynligt ikke kunne mærke nogen forskel, du spare en smule vægt og får en lidt længere holdbarhed når du plejer din cykel som du gør.

    Tænker faktisk du vil få større glæde af at få nogle forseglede kabler på i stedet så der ikke skal smøres og der ikke kommer vand og snavs ind.

    Kabler som disse (link fjernet)



  • #29   14. nov 2012 Ved jeg ikke helt. Tænker bagskifter, da jeg sigter mod noget komplet xtr.

  • #30   14. nov 2012 Jeg giver Carsten ret i det med indekseringen, så du skal have fat i en 9 speed bagskifter...

    til gengæld har jeg en anden opfattelse af lang arm vs. mellem arm:
    kort arm: én klinge foran
    mellem arm: to klinger
    lang arm: tre klinger

    Armen skal jo bare stramme kæden, og kæden og armen skal være længere for både at kunne stramme på en 24 og en 44t klinge, men behøves ikke være så lang, hvis den kun skal gabe over en 26 og 39t klinge fx...

    Jeg kører mellem arm på en 12-36 kassette med to klinger foran...


  • #31   14. nov 2012 Morten

    Problem lige nu er bare at han køre med 3x9 setup men senere vil gå til fuld XTR så lige nu har jeg sku lidt svært ved at se gevinsten ved nogen af løsningerne kontra det XT/Race Face setup han allerede har på cyklen og funktions fordele.

    Derfor jeg længere oppe tænker at der ville være en større fordel i at få et ordentligt kabelsæt på cyklen og så købe de 2x10 dele løbende når guldet er til det og montere det når alt er samlet sammen....

    Valget er som jeg ser det lige nu:

    Købe en 9sp XTR bagskifter og få et godt skifte men så står med en 9sp bagskifter som ikke funker optimalt med 10sp XTR når det skal være komplet XTR.

    Købe en 10sp bagskifter som så ikke fungere optimalt med det setup han har nu men vil fungere når de andre dele er opgraderet.

    Sidst, vente med at opgradere og så se om Shimano XTR ikke skulle blive 1x11sp næste gang og gør det ja så har han en bagskifter (hvis han køber en af de nuværende XTR modeller) som ikke kan bruges til noget lige som man har set med XXI som ikke kan bruges med noget af det tidligere Sram.


  • #32   14. nov 2012 Min egen oplevelse af forskellen på XT og XTR er ikke bagskifter men triggerne som giver det mere smooth skifte som man kan fornemme når man køre.

  • #33   14. nov 2012 Hvis det skal spille 110%, skal han købe den X0-gruppe jeg har til salg smiley et eller andet sted er der jo ikke nogen idé i at opgradere 9-speed dele, da det hele alligevel er forældet i forhold til de nyeste teknologier smiley

  • #34   14. nov 2012 Bare der kommer noget nyt til, behøver det gamle ikke at være noget lort.
    Producerenternes eneste formål er jo at tjene penge, og de tjener penge kun på at lave noget nyt, som vi så skal købe. Så hver gang de udgiver noget nyt følger der mirakuløse reklamer om hvor fantastisk deres ny produkt er, som så nogen vælger at tro på. Et rigtig godt eksempel er Sram`s nye XX1, det virker sikkert fint men jeg nægter at tro på at det er bedre end fx 1x9 eller 1x10. Så skal man også lige have fat i et nyt baghjul, nav eller nav-boddy + man kan ikke kombinere med andre af deres produkter. Alt dette er markedsføring og er der kun for at tage vores penge (:
    Så jeg ser kun positive ting i at opgradere til 9 speed


  • #35   14. nov 2012 Mateusz

    Du kan ikke få nok spænd(brede) i et 1x9 eller 1x10 til andet en lige vej eller ned, skal man så skal der en temmelig stor bagkrans på og nutidens bagskiftere kan ikke tage mere end 36t, for kranksæt vil man så typisk vælge 38T for at kunne få bare en smule topfart også og man har ikke noget der ligner granny gear som heller ikke kan undværes men jeg er enig med dig at markedsføring er en faktor men det er udvikling også, kommer helt an på ens behov og evner.

    Jeg kan godt se ideen i XXI men det betyder skam ikke at jeg hopper på vognen, 2x10 er en god pakke som både 3x8 og 3x9 også er problem er bare at det er lidt formålsløst at opgradere noget for så kort tid efter ikke kunne få stumper til alm udskiftning af sliddele eks så laves 9sp XTR dele ikke længere, det der er til salg er lagervare og når det er slut så er der ikke mere.


Kommentér på:
Shimano XTR bagskifter.

Annonce