{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.571 visninger | Oprettet:

ujævne mtb dæk {{forumTopicSubject}}

Har netop købt et sæt Swalbe Nobby Nic foldedæk. Efter montering har jeg bemærket, at begge dæk, men især det ene, slår temmelig meget hen over dækryggen og er ujævnt på en del af dækket, når man roterer hjulet. Ved kørsel på asfalt mærkes ujævnhederne tydeligt, men ikke i skovbunden. Har lukket luften ud af slangen 3 gange og forsøgt at rette dække på plads, men lige lidt hjælper det. Er det forventeligt af et foldedæk? eller der fejl på dækkene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ujævne mtb dæk
  • #1   14. nov 2012 snak med forhandler

• #2   14. nov 2012 Lyder som om de ikke er "poppet" ordentligt på plads. Smid 4 bar i og kig på dækkanten langs fælgen

• #3   14. nov 2012 Pump det op til maks, så hopper det nok ud. smiley

• #4   14. nov 2012 du skal putte lige nok luft i til at dækket lige kan stå gulvet uden at trykke den helt i bund og så skal du tage med hænderne ved siden af hinanden og vride dækket mod og væk fra dig selv og så gøre det samme bare et par cm længere henne på dækket hele vejen rundt

prøv det

• #5   14. nov 2012 Kom lidt sæbevand på siderne mellem dæk og fælg og pump så op, så kommer de på plads men Swalbe kan godt slå en smule men ikke så meget at du mærker det ved kørsel.

• #6   14. nov 2012 Tak for forslagene, de fleste havde jeg prøvet i forvejen uden succes. Mangler at prøve med maks dæktryk....., men tror som Carsten skriver, at Swalbe simpelthen godt kan slå en smule

• #7   14. nov 2012 Slår de mere end 2-3mm så ville jeg enten bytte dem eller leve med det, du kan se på dæk at der er en lille på dækket som skal ligge ca 4mm over fælgkanten og helts ret ensrettet hele vejen på begge sider, gør de det så sidder dæk som det skal.

Men pump dem op med trykluft det er klart den mest effektive måde at få dem på plads og har du ikke trykluft så må du en smut på tanken smiley

• #8   14. nov 2012 Schwalbe er sjældent super lige, men som alle andre er inde på. Så lyder det som om dækket ikke er hoppet på plads. Sæbevand og makstryk er fremgangsmåden. Hvis du ikke kan få det til at hoppe på plads, så tag dækket af og træk i det som på billedet. Prøv derefter igen. (link fjernet)

• #9   16. nov 2012 Lidt sæbevand og trykluft - 4,5 bar gjorde udslaget - dækket poppede på plads. Slår en lille smule i mønstret, men det lever jeg sagtens med, Tak for hjælpen!!!

Kommentér på:
ujævne mtb dæk

Annonce